20 februari 2012

Reklamunge- NOT

Reklamunge, tänkte jag...

Om Wiggo hade haft en lillasyrra,  så hade hon antagligen sett ut som på bilden nedan...

Det var när barnets mamma tappert skulle försöka att få det lilla gossebarnet att se ut som i barnreklamen där alla söta småkillar hade långt hår...

Modern kämpade på morgnarna med hård gele och hårfön för att få håret som trillade in I ögonen att ligga någon annanstans, typ i pannan.

Det gick alldeles utmärkt eftersom modern hade en INTET sinande kraft, motivation och driv i frågan.

Modern var heelt bestämd på sin sak, tills vi satt i utvecklingssamtal och Wiggo höll på med sin hårtuss i ögat som om han hade tics och fröken frågade om det var irriterande med håret i ögonen?
 
-Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...svarade den lilla söta.

Skämdes jag ihjäl eller ihjäl?
 
Hos min mamma satte jag klämma i håret så att han kunde se det han lekte med, hahaha.
 
Jag förstår INTE tills idag hur det är går till när småkillar låter sina hår växa ut...?
 
Hur gör man när tussen kommer i ögonhöjd?
 
Tell me please?
 
Försökt 5 ggr under hans 10 åriga liv....puuuh, har lagt ner!
 
 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar