11 januari 2013

Recept

Här kommer då receptet på den helt suveräna broccolipure´n, otroligt roligt att ni är "såååå på".

Jag vill först bara återigen säga att jag inte kör LCHF eller någon diet, jag äter ALLT, och då menar jag allt utom socker.

Socker är ett gift, ett sjuuukt äckligt gift som förstör och förvirrar, så vad som hände för 6 dagar sedan är att jag tagit ett rejält grepp om mitt välbefinnande och gjort ett enormt ryck med min träning.

Ni som känner mig vet att det är ALL or NOTHING och nu är det ALL, hahaha.

Jag börjar varje måltid med att bestämma vilka grönsaker jag ska äta, det ska vara mycket för jag är superhungrig av mig...

Igår visste jag att jag skulle käka 2 st broccoliknyten utan att veta exakt vad jag skulle göra med dem...

Skar ner buketterna från stammen, kokte alltihop i lättsaltat vatten, hällde av vattnet efter ca 10 min.

Stavmixade de kokta buketterna efter att ha plockat bort de kokta stammarna ( som oxå går att äta om man skalar dem) med flingsalt och svartpeppar, klickade i 3 msk Philadelphiaost med vitlök och örtsmak 11 %, samt en halv kruka basilika...sååååååå galet gott.

Till det valde jag en gotlandsentrecote, skar bort det sladdriga, till det kan man tillsätta vilka kolhydrater man vill,  te x rotsaker, potatis i ugn.

Jag blev proppmätt, men framförallt så smakade det MAGISKT!

Enjoy!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar