5 mars 2013

Berlin

BERLIN

Dagens Berlin erbjöd på strålande sol, knallblå himmel 14 grader varmt och fyra trädgårdsmästare som ringde på dörren kl 07.00, jippie!!!

Jag är en earlybird så det var fine, förutom att han testade mig med att skriva på en offert för allt de skulle göra och i nästa andetag så la han fram ett papper som han önskade att jag direkt skulle signa och det var att de hade slutfört det jag först skrivit på, hahahah tror INTE det va?

The german way of doing it...puuuh

Oavsett så blev det supersnyggt i trädgården...

Jag pendlar till och från Berlin för att finnas vid min pappas sida, han är super super sjuk och jag och han är familj utan några andra runt oss, de dagar som jag är här så jobbar jag fram till 15, därefter så sitter jag brevid honom och är med och nattar, pussar på honom.

Min fina bästa biologiska tyska kockpappa har dock en STOR familj i alla mina  och Klas riktiga vänner och familjer, han har under 19 år hängt med oss och vi med honom...

Men allt blir på riktigt när det sker allvarliga saker och allt ställs på sin spets, vem finns för en, vem finns där när man minst anar och jag kan bara säga att jag är sååå RIK på omtänksamma lovely riktiga vänner.

Blod är tjockare och här sitter vi nu, vi två, bara vi, vår lilla biologiska familj och drömmer, håller hand och är på riktigt.

Att ligga på ett rum och kroppen sakta lägger av medan själ och huvud fortfarande är där, det går inte att förklara..?

Vem håller ens hand, vem ger en fysisk närhet, vem står vid ens sida, VEM?

Man behöver INTE vara tänkare för att fundera som mig, det räcker att vara på Tumörcenter där alla kroppar blivit gråa, det räcker att sitta brevid min pappas säng och krama och pussa hans kalla hand för att börja fundera på hur det skulle vara om jag låg där, vem skulle hålla min hand eller börja tänka på alla stackars ensamma människor...ja men ni fattar, eller hur...puuuh.

Jag har dessutom världens bästa arbetsgivare, shit om ni visste!!!

Dagens look - uppsatt så att mitt amazon hår inte hamnar  i min pappas ansikte när vi kramas, en kramfrisyr helt enkelt!





Idag lekte jag frisör och klippte igenom hans hår med min nagelsax, det gick jättebra, hahahaha

En snacksjuk sjuksyrra...

Utanför kliniken, såååå varmt och skönt

Gräsmatteklippning, buskklippning, lövkrattning och det bästa av allt , att det tog med sig  all dynga.

Snyggt blev det. 





5 kommentarer:

  1. Kram Vicky, jag känner med dig och din pappa <3
    /Jess

    SvaraRadera
  2. Livet kan vända fort o det gäller att verkligen ta tillvara på stunder. Hoppas du o din pappa kan få lite styrka av varandra... Det är inte lätt av stå sidan om en närstående som är sjuk, skönt att du har nån som fångar upp dig också. Inte varje dag man orkar va stark... Hoppas din kära pappa får må så bra det bara går o att han blir bättre.
    Varm kram till er båda...
    /Cattie

    SvaraRadera
  3. Känner med er har varitdär själv svåraste stunder i livet.
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Stor varm styrkekram till er båda <3

    SvaraRadera