30 mars 2013

Thailand

Har ALLTID älskat Thailand, människorna, maten, vattnet...såååå galet fantastiskt.

OM...,jag säger OM, man undviker charterträsket...

Med charterträsket menar jag alla 45 försäljare per sekundsom bokstavligen attackerar en på beachen, beachen där du ligger packad som sillar, beachen där det luktar diesel av alla vattenskotrar, bananbåtar, aktiviteter som är SJUUKT störande i min värld...
Beacherna där det flyter chipspåsar i vattnet...

Där varenda restaurang har menyer på det språk du vill, thailändarna snackar svenska, köper du inget så säger de " jävla smålänning" på svenska...

Jag vet flera som hamnat där och ALDRIG mer vill tillbaka, vilket jag förstår..

OBS, har inte ens berört sexhandeln och skiter i att ens kommentera den, puuuh på den.

Lång utläggning, men det är INTE Thailand för mig.

Thailand är:

Rena beacher, små beacher, hidden places, INGA försäljare eller aktiviteter, små små lokala thairestauranger där man äter magisk mat, kristallklart vatten där man vilar själen, ett paradis...ett fucking paradis och det FINNS, det FINNS.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar