20 januari 2012

LUGG???

LUGG?

Det slutar ALDRIG...

...min naiva inställning till lugg, puuh.

Som den person jag är med ALL in or ALL out så blir det liksom aldrig riktigt bra...

Det börjar ALLTID likadant med att jag ser en apsnygg bild på någon riktig dundersnygg puma med LUGG.


När jag tittar på bilden så frigör jag mig från att se att helheten på henne och mig skiljer sig, typ väldigt, våldsamt och markant...

...det innebär att jag då handlöst bestämmer mig för att, jaaa, jag MÅSTE också ha lugg.

Tills idag 42 år gammal så väljer jag dock att göra detta inlägg istället för att brutalt bara klippa lugg omedelbart jätte direkt...även om jag faktiskt nu på morgonen börjat klippa lite lätt i håret.

Frisör?

Neej, det hinner jag aldrig vänta in, är det NU, så är det NU...



Det är ju inga fula brudar direkt...

Så med typ 100% övertygelse att jag ska ha samma så har det gått sådär...

Lite ur min luggcv som är lång och haft samma scenario varje gång, puuhh 

Jag är inte stolt...men det är FAKTA

Spänn fast bältet, please...förnedringen kan börja...


Alltså, det här var fan INTE mitt fel, min mor ville bara stärka upp min "mätta" look och det gick ju JÄTTEbra, det ser man...

Alltså lilla mor, du undrar ibland vad som gått fel, vad tycker du själv, hahaha och lite lack på det...jag dööör.

Ser ni att munnen redan var öppen vid denna ringa ålder!

 Här blev det lite mer HELtäckande...

Här har det skenat o det grövsta...

Jo, men så blev det när jag klippte på eländet varje morgon, den blev kortare och kortare...

Kanske ska tillägga att jag även extraknäckade som julgris det året.

 Här kände jag mig modern med tre olikfärgade slingor all over hela skiten...solbrillorna kom också in i mitt liv typ som små, men det har jag ju ändrat på...detta var cool i Sydney
Här hände något HELT åt helvete...

Förrutom att jag extraknäckade som pumpa på halloween så vet i faan, varför jag skulle bli blond?

Ni som var med behöver inte besvära er med att fylla i, tack!

Det var tur att jag redan var gift, för det hade antagligen skitit sig å det grövsta...

Satt till frukost, mörkbrunhårig och meddelade lite skämtsamt att jag skulle bli blond till kvällen, ingen trodde mig såklart.

Hade blondering i en heldag, utan avfärgning, jag fick klippa av skiten, ja den som inte föll av, av sig själv...

Därefter så skulle vi på 14 dagars solsemester vilket jag höjde tempen på genom att INTE få vara i sol med det blonda huvudet, inte spraya, helst inte tvätta, utan parasoll - ja woll.





Halvlugg...



2 kommentarer:

  1. Tre sista bilderna på dig är di jätte snygg i lugg !!!

    SvaraRadera
  2. Vilken lugg var det i går?? Halv, hel, skarp? Måste vart skarp.... Puss ::))

    SvaraRadera