27 januari 2012

Rabatt på böter...?

Det började verkligen sådär...

Invigningen av min Steltonmugg gick strålande tills jag gled fram vid Slussen för att plocka upp en VIKTIG person i bilen...

Jag hade verkligen INGET minne av att man inte fick svänga vänster där...inget alls, såg skylten men tog ett snabbt beslut om att "bara" lösa skiten...

Lite lite tight med tid, väldigt slut med te i min mugg, entusiastisk i allmänhet så tvekade jag aldrig, va fan, hur svårt kunde det vara?

Svängde vänster, omedelbart, direkt och jättegenast, vilket gick heeelt suveränt i 5 min.

Gled framför Katarinahissen, spanade efter min passagerare, insåg att jag INTE kunde stanna på plats, så jag gled fram och upp vid tunneln...

...där det stod 12 poliser och vinkade in bilar.



Tyvärr, så fångade en kvinnlig polis min bil och vinkade in mig...

Einstein med Steltonmuggen hann tänka att det nog bara var en rutinkontroll, tills bruden i uniform sa:

-Oj, då...vad hände där? ...som till en 3-åring

Snabbt som satan hann jag inse att de hade sett mig, grrr, shit!

Kom att tänka på parkeringsbitchen som var arg som ett bi, som jag lyckades snacka mig ur den redan skrivna p-boten...

...valde att lägga mig platt, stora ögon, stängd mun, tittade lite under luggen som jag INTE hade, lyssnade (ovanligt)...svarade inte på frågan, då hon följde upp med sin sammetslena röst:

-Hur kom DU hit upp till mig?

-Eh...jag svängde upp...( skämdes faktiskt som en hund, jävligt B av mig, korkat, dumt, hur fan tänkte jag)
Tittade väldigt vänligt på henne med ånger ögon...lyssnade...

-Man får INTE svänga där, ju...
...dessutom så är det ju dubbeltheldraget...

Det är 1000:- per förseelse d v s 2000:-, men jag väljer att ge dig rabatt eftersom den dubbelheldragna linjen är lite matt...
Erkänner du?

-Eh, rabatt?

-Ja, ju fler överträdelser, ju mer rabatt...

-Allvarligt? Ju mer skit jag gör, dessto mer drar du av, skojar du med mig?
Kan jag backa och köra routen en gång till så kan jag säkert hitta på mer överträdelser, hahaha

-Jaa, visst är det sjuukt! (Hon mjuknade totalt och vi började snacka om allt möjligt, lättsamt och glatt)

Jag bötesfäller dig ENDAST för vänstersvängen, det blir 1000:-, det andra glömmer vi!

Kände att jag ville studsa ut ur bilen och kramas med bruden, men jag stillade mig och la in min back, puuuhhh.

Det innebar att jag igår tjänat 1000:- spänn, inte sparat utan verkligen, verkligen tjänat, hahahaha






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar