2 april 2012

AIK VIP

MAGISK är ordet som kan beskriva kvällens 4:e semifinal match mellan AIK och Skellefteå på Hovet.

Wiggo matades med McDonalds eftersom han tycker att maten är så konstig, mätt och happy kom vi 

in och eftersom att det är VIP så sätter de samman olika vid olika bord...

Vi hamnade vid ett glatt "tok" supporter bord, satte oss ner och Wiggo fick direkt fråga ett:

-Tjenare, hur tror du att det går ikväll?

Wiggo är Djurgårdare och det tullar man inte på, inte ens en kväll som den här...

Wiggos öppningsfras var bland AIKS styrelse och kunder:

-De förlorar!!!

Jag tittade bestämt på honom, spärrade upp ögonen samtidigt som jag tänkte att, unge, skärp dig,

 situationsanpassa, herregud!

-Va säger du? det är årets största match idag.

-AIK suger, Djurgården äger, sa han igen...bestämt.

 (OBS, Djurgården åkte ut ur elitserien häromdagen, så folk garvar när man nämner Djurgården)

Allvarligt, Wiggo sa jag och skrattade sådär " nu pratar vi om något annat, please"

varpå mitt barn plockade upp sin Djurgårdsnyckel och tryckte ut sin Djurgården tandställning, punkt, eat that, puuuhh.

Jag beställde in ett glas rött efter det, herregud.

När vi sedan satt och kollade så stod väldigt många testosteronstinna middagsgäster upp bakom våra platser, varpå jag hade det lite körigt med att förklara varför de tokSKREK:

Jag citerar:

FITTA

DOMARJÄVEL

KUKSUGARE

SKOTERHORA - ( nytt även för mig, åker hon runt i termooverall då?

DUM I HUVUDET DIN JÄVEL

JÄVLA BONDE
 W undrade varför de inte gillade bönder och varför de ropade bonde inne i hockeyhallen, hahaha.

Har man en 10-åring som INTE får svära, som INTE säger könsord, absolut inte slänger med ord om andra människor att de är dumma i huvudet, eller så, hur gör man då?

Han tittade på mig precis exakt varenda gång de SKREK, obs, de ropade inte, de skrek som om de blev slagna.

När vi gick i pausen så reste jag mig upp, vände mig vänligt till dem och tackade å min sons vägnar för svenska lektionen, hahaha

Allvarligt, shit vilken svår situation att förklara, verkligen....





1 kommentar:

  1. Du missade AIKs ramsa: ni har alla samma mamma! Och: ni kan bara runka renar!

    SvaraRadera