6 april 2012

All Inclusive

All Inclusive i all ära men INTE för mig - NOT

Jag är INTE någon allinclusive tjej överhuvudtaget någonstans ever i HELA världen och livet - NOT.

Jag tycker att respekten för mat totalt försvinner i detta svullande grisbeteende som framkommer när folk beter sig som att " det är gratis" och därmed checkar ut hjärnan o det grövsta.

Jag ogillar att stå i kö för mitt te, i kö för min omelett, i kö för juice, i kö för att se om jag ska ha någon macka... puuuh, ja bekväm som sjutton och väldigt bortskämd, I know!

Men nu till det vidriga...

Det ohämmade svullandet...
Ska förtydliga att det inte handlar om att folk bör äta sunt eller lite, NEEEJ , utan det ohämmade, oansvariga griseriet.

Hotellet bjuder på ALLT, man kan få pommes till frulle el grillad kyckling om man vill, hur gör djur?

Sorry, hur gör människan?
Jo, vi bygger egna små minibuffeer vid vårt frukostbord.
Nix pix, inte går vi och tar det vi verkligen vill ha - NOT!

Med lite rädsla för att det ska ta slut så bunkrar vi ohämmat för att se OM det passar efter trettonde crêpesen, tjugoåttonde våfflan, sjätte mackan och efter den 4:e portionen stekt potatis...puuuuh.

Sedan så bärs det ut ett ohämmat antal fullproppade tallrikar från bord efter bord, som bara kastas.

Frukosten hinner inte stänga förrän snacksavd vid poolen öppnar med varma toasts och vedugnsbakade pizzor, när den öppnat så öppnar lunchen upp där frukosten var och då med 8:à varmrätter, dessertbuffe, fruktbuffe m m puuuh.

Jag kan trycka, tro mig, all or nothing, men detta äcklar mig...på riktigt.

Mat överallt, hela tiden- inte jalla jalla utan Svulla Svulla!

Vad lär vi våra barn?
De gör inte som vi säger, de gör som vi gör!

Grattis till mänskligheten!

Bilden visar bara en enkel liten tallrik som blivit övergiven med 5 sorters sötsaker...

Jag förstår den ekonomiska aspekten och förringar den inte...

Det jag menar handlar om beteende.


2 kommentarer:

  1. Fy f-n vad jag håller med dig! Jag tycker det är rent vidrigt när folk tar bara för att de KAN. Jag kan bli helt tokig och nästan illamående... Ena delen av världen äter ihjäls sig, medan andra halvan svälter. Och så hör man "Jamen, vi har betalt för det." Ja, desto värre! Respektlöst att ta upp mer än man behöver.
    Se. nu gick jag igång... ;)))
    Njut av sol och värme! I Skåne är det som vanligt vertikalregn...

    :D Madeleine

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med!!! Det äcklar mig hur människor beter sig bara för att det är gratis...

    SvaraRadera