21 april 2012

EATALY

EATALY

Det blir mycket mat nu...

Tack Alex som tipsade om detta HELT magiska place som ligger på Fifth och 3:e, jag hade inte hunnit kolla upp det eftersom du tipsade om det precis innan jag boardade.

Vi skulle ta en drink med en agent innan det var dags för Nickelback och han föreslog rooftoop precis just här.

Jag tog inga bilder därnere av någon märklig anledning, men det känns som att Urban Deli i Stockholm inspirerats duktigt, även om Urban Deli framstår som en microskåpisk liten hörna i jämförelse.

Inne i Eatalys bottenvåning så är det som en magisk saluhall med lovely lovely atmosfär.

Här köper man parmesan som i Italien, en disk med mellanstarka parmesangiganter, en annan med milda och en tredje med starka osv.

Samma med charkuterierna, egna små montrar med parmaskinka, rökt, icke rökt, hängd, årgångsskinkor, hahaha.

Färsk pastaavdelning och exakt precis ALLT italienskt ni kan tänka er -  magiskt place.


Därinne kan man bara slå sig ner och ta ett glas och varva ner medan man handlar eller bara hänga en stund - WOW faktor.

Vi tog hissen upp till rooftoopfloor där himlen öppnade sig och EATaly touchade mig...

De har ett eget bryggeri för intresserade, jag dricker inte öl så mig kvittar det...
 

 









 Vem har någonsin tänkt tanken att trycka ner baguetten i ett glas?

Lovely!

Portabello lull lull...



En stor snackis just nu är att Tommy Hillfiger håller på att göra byggnaden som ni ser skjuta upp i bakgrunden, att det håller på att bli ett Hillfiger dreamhotel - ingen bekräftelse finns utan bara spekulationer då där är full aktivitet - mooaahhh.

Intressant information, eller hur?

Hahahahaha...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar