10 april 2012

FEL vattenland...

Ok,  jag har tidigare berättat om många av mina och Wiggos lovely och mysiga stunder i Egypten,

tänkte att det var dags att 

berätta en annan "ta bort" mig stund som infann sig...puuuhh.

Som jag tidigare berättat så var HELA  resortkvarteren allinclusive, ok, man kunde inte gå och 

käka på vilka hotell som helst men i stort så kunde man röra sig väldigt fritt med de tjusiga lila

 armbanden - (don`t like)

Det stora vattenlandet,  typ mitt i öknen ingick och även där så var ALLT all inclusive, jag vill INTE veta 
vad det fanns i hamburgarna och korvarna - mooahh.

Blir ALLTID vegeterian när det blir för konstiga och läskiga köttsammansättningar, ja, nu var det 

kanske överdrivet att påstå att det var kött i korven...

...vad vet, ja,  vi åkte visst hem innan det var dags för korv...puuh.

Jag älskar vattenland och blir hög av kicken att kasta mig ut i vattnet i hög fart med HELA hyddan, 

Wiggo älskar vattenland och kan gå bananas på de rutschkanor som han gillar bäst, om han bara hittar dem.

Mitt lilla fiskbarn är ju enormt framåt, utåt och samtidigt oerhört känslig med stora känselspröt under ytan...

Vi bestämde kvällen innan att första rundan på vattenlandet så skulle Wiggo teståka, jag skulle ha med mig pengar, stora kameran, mobil och strandväska vilket skulle innebära att jag INTE skulle kunna lämna värdesakerna åt sitt öde och åka med Wiggo.

-Inga problem mamma, då kan ju du ta bilder på mig!

-Jaaa, självklart.

So far so good!

Riktigt coolt och stort vattenland MITT i ingenstans.




 
Man var tvungen att åka i rutschkanorna med dessa JÄTTE simringar, kanon tyckte jag, inte Wiggo.

 Trädkramare...

 Ska tillägga att vi varje sommar brukar åka på något av Mallis vattenland där Wiggo väl känner till sina favoritbanor...

...men hade en jobbig upplevelse förrförra sommaren då han åkte på en stor typ simring, ringen åkte i

 en snirklig bana i en hiskelig fart vilket medförde att i vissa partier så kände Wiggo att ringen höll på

 att slå över, vilket den inte höll på att göra, men för honom lätt ångest.

 Här ser ni tydligt öknen precis utanför, öken och hav, ABSOLUT ingenting annat.

Jag släpade runt vår bag eftersom jag INTE vågade lämna våra värdesaker vid någon solsäng...puuh.

Wiggo gick efter mig, han gick före mig men åkte inte...

-Ok Wiggo, nu är vi ju här dit du längtat, vi pratade igår om hur vi skulle göra och DU tyckte att det

 var kanon att jag tog med mig kameran och tog bilder på dig...åk NU!!

Lite sådär surpurken och missnöjd...

-Men jag hittar ju ingen bana som jag gillar, ju?

Lätt frustrerad, släpandes, varm, tålmodig och "lätt" irriterad mamma försökte att bita sig i underläppen...

-ÅK!!!

-Men jag vill INTE åka på ringen...

-Ok, men nu är reglerna sådana här att man MÅSTE åka på ringen p g a säkerheten (hittade jag på), så ÄR det i Egypten - ÅK!!!

-Nej, jag vill INTE...

-Puuh, ok, vet du hur många barn som ALDRIG kommer till vattenland? Vet du hur många barn som inte får resa som du gör ? (hörde inte hit, men kändes befogat)

-Men mamma, jag visste ju inte att det var med simringar?

Dåligt samvete...

-Såklart Wiggo, och inte jag heller, eller hur?

Sur unge...

Gick omkring och surade, suckade och var allmänt grinig...

...tills moderns tålamod tog slut, puuuh.

-Ok, nu har vi två alternativ, VÄLDIGT enkelt Wiggo!

1. Stanna kvar och DU åker

2. Åka hem och det ÄR direkt...

Varpå  Wiggo, som vanligt när jag blir VÄLDIGT tydlig, jag skriker inte, jag gapar inte, bara tydlig och bestämd i min röst med focuserad tydlig blick...,då börjar han få blanka ögon, känner skuld, känner att det är p g a honom osv, vilket är riktigt...

...då känner jag i mitt hjärta (shit, var jag för hård mot det bortskämda barnet?)

Vi satte oss och jag förklarade TYDLIGT i två omgångar varför vi var på väg hem, torkade hans tårar, han bölade ut, insåg och vi bestämde att detta var historia och nu var det nya äventyr - INGEN var arg...ok?

Shit, detta känsliga modershjärta...

Shit, detta utstuderade bortskämda barnasinne...

/div>

..

Där gick vi mitt i öknen, jag släpade på den "för" tunga bagen, missnöjd unge som INTE skulle åka eftersom att det var FEL vattenland, FEL vattenland, suck!

I-land eller I-land?



Not happy KID!!!
 Snyggt vattenland

Galna, vassa vinklar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar