13 april 2011

BakPANIK!!!

ALLVARLIGT???

Hur fan tänkte jag nu då?

Lite som vanligt va?

Den här bruden är utrustad med ett bättre självförtroende än kunskap...IGEN!!!

Imorgon så är det katalogplåtning med fashionistor, designers, artister  & jag  (bloggare)

Jaaaaaaa, skrek jag till management, guuuud så kul!!!

Jag tycker fortfarande att själva grejen ska bli rolig...men visst ja, vi skulle visst baka speciella egenkomponerade bakverk med pimpning utan dess like...

- INGA problem, sa jag högt!!!

Bakar jag till vardags?
NOT, jag har ju ingen Kitchen Aid...

Är jag en begåvning när det gäller egenkomponerade recept med ytterst fingertoppskänsla????

NOT!

Hur ser det ut i mitt kök nu då???

HJÄÄÄÄLP!!!

Även Elle mat & vin kommer att vara på plats och göra ett reportage - mooaahhhh.

Dricker jag vin???

JA!!!

Hur svårt ska det vara att få fram svart marsipan???
Allvarligt?

Kladdigt som satan, mina fingrar är röd/blå fläckiga som om jag suttit och färgat garn för hand i någon balja ute på någon äng någonstans - NOT!

Jag har  lattjat med karamellfärg megaultra giga våldsamt...

Blir marsipan helvetet svart - NOT!!!

Detta händer antagligen för att jag inte har någon Kitchen-Aid eller hur?

När någon läser detta från ett land JÄTTE långtborta så känns det tryggt med grym tidsskillnad, det går liksom INTE att ringa i rätt dygnsrytm eller jo, egentligen eftersom min ena rytm är NATT & sent, men inte nu...

Någon får förlita sig på lång o trogen tjänst...typ...

Wiggo sover och skulle ju verkligen veta vad hans kreativa mamma leker med i köket, puuuhh


HJÄÄÄÄLP!!!



Dokumenterar under plåtningen och vad som kommer att ske...

Må Gud vara med mig - yyiihhaajjjj

6 kommentarer:

  1. Imponerad att du bara försöker... =)

    SvaraRadera
  2. ...det är väl där min entusiasm inte är förankrad i någon fakta, utan jag tänker att:
    -Hur svårt kan det vara???
    SVAR: SVÅÅÅRT!

    SvaraRadera
  3. Men.. Kan du inte knåda in färgen? Och sen kavla ut nya lock? Om det nu är lock du ska göra...
    (Du har säkert redan provat, va?)
    10 poäng för initiativet!!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag googlade mitt i all panik på färga marsipan, där stod det typ, knådas mycket och väl, helst på ofärgad marsipan, hahaha

    Nu har jag tryckt ner så sjuuukt mycket färg i den redan infärgade gröna marsipanen, den ska få stå och "dra" inatt.

    Blir skiten svart imorgon så är det jag som startar en "färga marsipan" blogg...
    Det är sååå typiskt mig, ser inga problem...puuuhhh är helt slut.
    Dokumenterar under plåtningen...
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Ojoj, aSsIsTeNtEn hade behövts!och då menar jag inte KitchenAid ...utan "The real one"
    Du är så underbart rolig min kära V.
    Älskar att du tror så på dig själv, fortsätt med det ALLTID :)
    Kärlek bästa <3

    SvaraRadera
  6. Men Vicky, jag har svart karamellfärg, varför är det ingen som har sagt det till dig. Använder du 1 ton grön karamellfärg? Svart karamellfärg finns i affären. Köp det och ha det hemma, lika bra! Du kan säkert få bra användning för den i framtiden du som är den svarta disco-drottningen number ONE! Lycka till vännen!

    SvaraRadera