10 april 2011

Söndag i Lidingöskogen...

Vilken galet skön söndagmorgon imorse...

Vaknade kl 07.00, drog på mig träningskläderna för att handlöst kasta mig rakt ut i skogen och det strålande vädret...

Jag har inte satt min fot i skogen sedan i höstas...

Jag har ju lärt mig att springa sedan årsskiftet( på löpband endast) vilket i sig var en utmaning i hur jag skulle hantera helvetesbackarna i skogen?

Jag kan bara konstatera att jag INTE överhuvudtaget KAN, VILL eller  GILLAR dessa sinnesjuka backar ett skit - NOT!

Sprang min runda, gick i backarna men framförallt, YES, jag gjorde det, jag GJORDE det!

Wiggo har efter 2  hockeyträningpass med sin pappa varit inne hos grannen och studsat matta, där har han lyckats med att göra frivolt utan att sätta hakan i bröstkorgen, därmed studsat framåt i full fart, missat och landat direkt på skallen...herregud...

Vi har just nu en kille som har sträckt sig i nacken, lutar kraftigt åt vänster och gråter av smärta...

Jag har kletat zon, pappan har kletat tigerbalsam då Wiggo skrek...

-Det är lava i min nacke, uuaahhhhhh

Det är faktiskt synd om honom, jag lider och kan bara ha ett gigantiskt tålamod...

Because jag var värd det, killarna körde våfflor...








1 kommentar:

  1. Du har bestigit berg 48 m.ö.h!
    Perssons backe i Gessie är ca 30cm m.ö.h!
    Bra jobbat

    SvaraRadera