28 maj 2012

Black and white HOUSE

 Det grafiska huset är snart färdigt...

Vilken skillnad det blir av lite färg...

En sak bara, detta blir grunden, därefter kan man adda vilken färg somhelst, närsomhelst och hursomhelst...det blir INTE kalt och tråkigt, det blir grymt bra.

På bilden nedan var det ett mellanljust parkettgolv, två fasta garderober och en lätt gulaktig vit färg på väggarna...

Garderoberna slogs ut, en svart vägg för djup i det lilla rummet och vita släta golv och tak - heeeelt nytt rum.

(ursäkta dåliga bilder)


 
Efter...

Före...

 
Svart fönsterbräda, den var lite rödbrun, typ ceder, tidigare.

Mina älsklingsskulpturer.../ vänner/ danspartners/ minglare m m


Extremt dålig bild på mattan.

Den är svart/grå melerad, tät, mysig och absolut INGA långa hår eller virvlar någonstans.

Jag är heeeeelt till mig över hur fantastisk den heltäckande, täta, melerade, korthåriga (obs, viktigt), ryamattans tid är förbi ( i min värld, tackolov).

Om jag stått hos en matthandlare med ett prov av den här mattan i handen och fått förslag på att lägga in den i HELA övervåningen, så hade det INTE hänt.

Jag hade absolut INTE kunnat se hur enormt mysigt, snyggt, praktiskt och varmt det faktiskt är med den.

Galet galet bra inredningsarkitekt ni haft, kära Claezon/Sjögren, såååå galet bra med den mattan i halva huset.
 Här ligger zebrahingsten och väntar på om han passar in?

Jag är och har från första stund varit såå kär i den, även om jag är HELT ensam om det.

Jag VET, det är lite hemskt, absolut...puuuh, men..



1 kommentar: