11 maj 2012

Long Valley Ranch del 1


Jag visste att vi skulle rida och bo över, i övrigt ingen aning om någonting, möjligen en bild om hur vi skulle skritta runt i någon skog eller så...?

Vi laddade duktigt i bilarna på väg ut till ranchen, det var väldigt viktigt med situationsanpassningen och den mentala "vi ÄR  cowgirls" feelingen.

Den här fantastiska ranchen ligger ca 1 tim söder om Stockholm vid Nykvarn, stället är släppt från himmlen, rakt ner mellan skog och sjö, såååå fingertoppsfixat, snyggt och stylisch.

Henrik och Jola och deras kids driver denna jätteanläggning med 64 st westernhästar.

Henrik själv rider med svenska, tyska och amerikanska toppryttare inom Reining, som grenen heter inom westernridningen.

Alldeles nyligen så hade Elle interiör ett 8 sidigt reportage från ranchen, jag ska se om jag kan få tag i de bilderna då mina bilder är ett iphonefoto hopkok, hahaha

Jag vill såååå gärna försöka förmedla den fantastiskt genuina miljön, de lovely människorna, den ekologiska maten gjord för oss, den sköna avslappnade feelingen samtidigt som stället bara var/är sååå galet rätt.







Jola och Henrik i köket, fixandes med vår grymma middag...







Vi firade bästa, gulligaste, tighta, snyggaste 50-åringen Åsa...

Vi firade med "something good for the skiiiin" såklart.


Fisk och skaldjurssoppa med homemade aioli, made with LOVE.



 Pretty faces and nice ass...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar