17 oktober 2011

Avgiftning megaultra

AVGIFTNING

Då var det dags att ta skåpet till institution...

Det är dags att sanera i hyddan...
Det är dags att öppna ögonen

Det är dags att inse fakta, det vita giftet har tagit över min kropp - mooaahhh.

Vems fel är det, vem kan jag sätta dit...jo, beklagligt nog ME, MYSELF and I, tyvärr.

Jag har en ofrivillig paus med Thomas PT "den bästa", jag har en sträckning i ryggen som ska självläka, 
får inte springa, styrketräna på ytterligare ca 3v, om inget radikalt händer.

Har fått order om att köra powerwalks i kuperade milen i skogen så ofta som det bara går, gärna varje dag...

Är det inte fantastiskt att jag, 42-år, bestämd, tydlig, driven måste ha en pt som väntar på mig 2 ggr i 

veckan och frågar hur det går???

Helt sinnessjukt, verkligen...

...det sinnessjuka är inte resultatet som Thomas jobbat fram hos mig, för det är fantastiskt, mer att jag, som ett barn

bekänner synd eller inte synd, hahaha, förlåt, bekänner socker...

Sockret har likt en drog slingrat sig in i mitt blodomlopp och psyke...

Det liksom snackar till mig, jag kan liksom ladda för dagens överrasknings godis, för i mitt fall så är 

det lösgodis som sabbar ALLT!!!

Jag är i en period där jag INTE kan stå emot, jag faller handlöst, passionerat, tydligt och med ett prakt

brak rakt in i sockret, hela tiden.

Jag jobbar väldigt intensivt med oregelbundna tider, jag går inte på lunch om jag inte har ett specifikt 

möte, jag tar vad jag

har, trycker lite sött och har det fantastiskt en liten kvart eller två...



Jag startar idag, beskriver här, efter frågorna på fb om hur jag ska göra.
Jag är inte ute efter viktras, jag är ute efter att bli fri från det söta skitgiftet som intagit mitt sinne...

Jag äter som alltid ALLT, att ta bort kolhydrater tror jag inte på mer än om man vill ha snabb 

viktnedgång och om man kan tänka sig att vara utan det resten av livet, vilket jag absolut INTE kan.

Tar man bort något från kroppen som den är van vid så självklart rasar man, men i gengäld så är det 

sju resor värre efter allt slit när man sakta ska stoppa in kolhydraterna igen och vikten ökar...om man

inte har koll på sin förbränning, såklart, eller hur?

Jag äter var 3:e timme, frukost, frukt, lunch, frukt, middag, typ keso eller något litet.

Mycket grönt, idag har jag närodlade(viktigt) morötter, odlade i Östermalmshallen, hahaha NOT i väskan...

Körde 2 ägg, te och en blodgrape till frulle, imorgon fibergröt...bl a bla...

Jag tror nog att Thomas vrider sig i kramper just nu när jag helt plötsligt börjar tipsa om sunt leverne 

och tipsa andra om hur man kan göra, hahaha...

 Jag dricker te, cola light (begränsat, men det går inte att ta bort 2 gift samtidigt)

För er som ska tappa vikt så är det våldsamt viktigt att INTE glömma en sak, det handlar egentligen bara om en bas sak och det är intag och förbränning - PUNKT!

Trycker man mer än man förbränner, då blir man större...

Trycker man och förbränner, då behåller man sin nivå...

Tänker man på det man trycker i och förbränner, då tappar man...

I praktiken så är det endast det...plus o minus, oavsett alla kurer.

LCHF, Viktväktarna, Pulver, GI, drycker m m

Glöm inte bort hur mycket kalorier det är i "en näve" nötter som man enligt GI kan trycka lite då o

då...skulle kunna bli 10 godissvampar, men det är ju INTE bra.

Man kan i praktiken rasa i vikt av godis, om man bara har koll på att ens förbränning överstiger

intaget, men det ska vi INTE göra, skriver bara att man kan.

Jag sa överhuvudtaget inte ändra min vikt, bara inställningen till det SÖTA - mooahh

Måste hålla blodsockret jämnt, var tredje, var tredje timme en morot eller keso eller what the fuck, 

något man gillar.

Jag önskar mig själv lycka till, håll ut, ta timme för timme...

Tips: Rensa alla mina handväskor...har säkert något godis i samtliga, byter väska 3 ggr i veckan.

Dubbelmoral megaultra, det är jag det!

Har mina eko gräs teburkar, kalkonprodukter, bara nöt, närodlade grönsaker och mitt SOCKER...puuhh.

Vet ni vad, det ÄR vad det ÄR, jag ÄR som jag ÄR, det viktigaste är att jag själv vill förändra det, så 

då gör jag det, helt enkelt NOT!

En sak till i detta i-lands land, fan vad vi har sjuukt mycket att vara LYCKLIGA över, ok?
Hälsan, familj, jobb, "riktiga" vänner....

Om vi tappar hälsan så blir ALLT oväsentligt, Louboutain, Hermes, socker, bilbyte,  hängiga bröst, för smala vrister, för tjocka lår, för liten mun, för hängiga ögonlock, för ful cykel, för rostig bil m m...släng er i väggen!!

SE vad ni har och lägg inte krutet på att gnälla över vad ni INTE har, ok?

Puss o happy monday!

1 kommentar:

  1. lycka till o ge järnet
    jag själv kan avstå godis bara ibland man trillar dit .. ibland e det för mkt av det goda o just nu e det för mkt av det goda..
    men jag hänger på fast på mitt sätt ... måste komma igång med träningen med .. kul med inspiration från dig
    camilla larsen

    SvaraRadera