27 oktober 2011

Snackar som en fransyska?

Min pappa, den tyska kocken som bor i Berlin, snackar såklart tyska, svenska, engelska m m...

Vi pratar oftast svenska med inslag av tyska o engelska ord.

Förra helgen så var min faster också på plats med oss i huset i Berlin, hon kan inte ett endaste endaste

ord av något annat språk än tyska...om ni förstår?

Så efter några timmar så kändes det som att jag hade viftat färdigt, smajlat, sagt JA, NEIN...osv, det blev
liksom lite enformigt och INGEN, inte ens någon av oss visste vad vi snackade om, hahaha, varpå jag

släppte loss min inneboende, orädda, grammatiklösa TYSKA likt en tornado - mooaahhh.

Min fina pappa sa HELT plötsligt:

-Dotter, du snackar så sött tyska!!!

-SÖTT??? ( gillar inte ordet söt, sött har aldrig gjort, gillar ju bara socker)

-Ja, det låter så "gulligt" när du snackar, verkligen.

-Men sött???

-Jaaa, du låter som en fransyska!

-Kanon, här sitter jag och tror att jag babblar tyska och då tycker du att jag låter som en fransyska, hahaha

-Ja, som en fransyska som snackar tysk, fint.

Alltså låter jag som Jacque Clouseau som snackar tyska - uuaahhh

Komplimang???

Puss Fina Biologiska


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar