6 maj 2011

Kvinnan med de gröna fingrarna - moaahhh

Kvinnan med de gröna fingrarna...

Now we`re talking vänner...


Vi anlitade en firma för att hjälpa oss att anlägga vår "lilla" sluttande trädgård, vi anlitade dem för att göra det så enkelt som det bara gick.

De skulle göra det lättskött, stilrent och snyggt.

Gick det kanonbra?

NOT!!!

Hur skulle man veta att de slängde in ALLA tänkbara växter som överhuvudtaget gick att frambringa?

Det enda de hade att gå på förutom en budget var att det skulle gå i grönt, lime o vitt, ABSOLUT inga röda, mörkröda vuxenväxter...

Hur lättskött blev det då???

Lättskött - NOT!

 Här ser man på den ena slänten att...

...ja, vad ser man?

INGEN ANING...bara en massa lort, enligt mig

Enligt mig så kan man inte skilja ogräs från växter...heelt hopplöst.

Vad man däremot kan urskilja är att "någon" kreativ själ valt att PLANTERA något i slänten...

Något färgglatt, upplyftande, tydligt blommigt...friskt...
Vad är det för blomma...?

Vad är det för lök...?

Vad är det för frö som tagit sådan fart i denna jord...

Jo, det är en Ica påskliljekruka som jag hade förra påsken...

...på väg till soptunnan med den döda plantan inkl lök tittade den chockade grannfrun på mig och sa:
-Inte ska du väl kasta löken???

-Eh...jo, absolut!!!

-Men Vicky, bara plantera ner lökarna så kommer den att blomma igen nästa säsong!

Dum och ointresserad så tänkte jag att det kanske kunde vara en bra ide att lyssna på den grönfingrade kvinnan...

Sagt och gjort...

Bröt av själva påskliljeblomman tog ett steg bakåt från soptunnan och grävde ett hål i jorden...

Det är SKÖRDEN vi ser nu...
...skörden av kvinnan med  gröna fingrar.

En kraftfullt gul ensam påsklilja som  som står 1 meter ifrån min soptunna, mitt i allt ogräs blommar den förfullt...

Skönt att se att där är något liv i rabatten överhuvudtaget, hahaha

I helgen kommer "Nisse" och ska rensa snyggt, puuuhhh

Som kampanjen i Aftonbladet - VI GILLAR OLIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar