30 november 2010

Dagens look

Godmorgon alla lovely!

14 grader iskallt, blå himmel och strålande sol.

Jag har problem med mitt immunförsvar,  alltså.

Normalt sett så är jag lyckligt lottad med ett starkt försvar som gör att jag väldigt sällan mår dåligt.

I september fick jag kraftig halsfluss & trumhinneinflammation, fantastiska dr Fernandez gav mig mirakel

medicin i Palma - spansk hästantibiotika i 7dgr + spruta i ändan

I oktober så fick jag akut halsfluss igen - antibiotika 10 dgr

Och nu, sedan i fredags värsta förkylningen med shitty, shitty hosta - apoteket idag.

Hur klär man sig då, när man är en pipig, 41-årig, mötesstinn amazonskånska?

Jo man tar merinoull, dock inte från Aussie.

Idag så har jag en av våra mest sålda tröjor på Bitte Kai Rand denna säsong.
Ni förstår säkert när ni ser hur den ser ut att vi jobbar med strikt personlig shopping, eftersom det inte 

är en endaste käft som förstår vad som är tänkt när den hänger på galge, haha

 Fyra ärmar  och  två  toppar i en.

 Så här väljer jag att ha den idag, som en längre slimmad tunika  där de nedersta ärmarna blir ett bälte.

 Känner man inte för långtröja och vill ha rumpan fri, då tar man bara på sig den på andra hållet och får

därmed en kort stickad tröja med generös hängkrage som man kan lägga lite hur man vill

Vilka fötter, hon verkar stå stabilt & sitta säkert, hahaha
Här ser ni ärmarna som bildar bälte.

Jag undrar alltid när vi har den här typen av plagg, under vilka former man kommer på att man ska ha

fyra ärmar eller kunna vända ut o in på lorten, vilken typ på dygnet är man så kreativ och under vilka 

former, nej nej, jag bara undrar haha

Den finns i flera olika färger bl a en mörk mörk grå.

1499:-

Ha en bra dag alla fab!

Love
V

2 kommentarer:

  1. Kul med dagens look! :) Bra val en dag som denna när du dessutom är krasslig.

    SvaraRadera
  2. Den är JÄTTE fin!!!
    Veran

    SvaraRadera