30 november 2010

Gucci skit

Jaha, då blev det en dyster chock och frustration idag när jag gled in till min favorit skomakare inne i stan

och slet upp ett par stövlar och ett par "JÄTTE" grymma klackaskor, tillika favoriter.

Jag gjorde ett aktivt val i Milano i mars att köpa ett par löjligt dyra skor som verkligen handgripligen kastade sig över mina små feminina 40:or, because jag var värd det, helt enkelt.

Det spelade ingen roll att jag blev 2, 03 och så ut som en genmanipulerad belgienblue amazonskånska med öststatstouch, nej..det spelade ingen som helst roll jag skulle ju komma till att se jävligt bra över alla andra, feminint? - NOT!

Jag kan mitt i fåfängan också se det sjuka i att slösa loss, men det är en annan historia...

 Åhhh, vilken kärlek.
Åhh vilken fantastisk död ting!

Jag köpte dem i syfte att de skulle passa så galet bra till den stora 40-års festen vi skulle på i Portals på Mallis.
Eller hur?
Jag skulle ju iallafall se jävligt bra, eller hur var det?


Det gjorde inte ont någonstans, alla var så somrigt fina o snygga...
...även jag i en hel kvart.

 Sju snyggingar av 120 st...

Neeej, jag trillade inte i...kom igen?

Däremot så yrade jag naturligtvis omkring och hälsade för glatta livet på de jag kände och hövligt på de som var nya...i typ 10 minuter.
...Minut 15 så trampar den här diskreta amazonen mellan trädäcks plankorna och skrapar upp skinnet på klacken i ca 3 cm så klacken blir vit.

Förstå ångesten, shit, shit...surt, surt, vidrigt, hemskt och alla dessa pengar som kändes utkastade.

Då kände jag mig som en riktigt dum brud.


 Ok, det var fakta, skon var uppskrapad och jag missnöjd.

Ok, det var dåtid och historia...

Idag så skulle jag laga och lappa ihop skinnet hos skomakaren samt klacka & sula om dem inför julhelgen.
Han tog skon, vände och vred, konstaterade att allt läder var kvar så han kunde nog dra ut det och göra dem fina, MEN...
Hela platån på den ena skon var helt lös och skulle inte kunna gå och laga...

 Om jag var missnöjd över att ha skrapat upp klacken så är det ingenting mot vad jag nu kände för skitkvaliteten...

Jag älgade raka vägen march, bums till Gucci idag som beklagade och var tvungna att skicka skiten till Italien, så de återkommer om någon vecka med info om vad som sker.

Dt bästa är att skomakaren redan dömt ut skon.

Vad lär man sig av detta?

Lär man sig att inte shoppa dyra skor?

Lär man sig att inte shoppa överhuvudtaget?

Tell me friends!

1 kommentar:

  1. Nej man lär sig att det är ungefär samma kvalitet på det mesta, men känslan baby, den kostar! And its because we are worth it! V

    SvaraRadera