13 november 2011

Bagare Hanson


BAGARE  HANSON

Jag har alltid varit pro att baka med Wiggo, delvis för att jag är en sopa på att baka själv, tar mig inte 

tiden efter som jag vet att det blir jag som äter upp skiten, hahaha. 

Men mitt barn, tjena mittbena, här ska det bakas, snygga formar, snygga zebraformar, bagarmössor 

osv osv...gärna en Kitchen Aid också...åhhh min Kitchen Aid!!!

Problemet med Wiggo när han var mindre var att han inte ville bli kladdig, hörde ni?

My kid, vill INTE bli kladdig, hahaha...roligt så att jag dööör.

Jag har alltså gjort allt, han tröttnade och jag stod där själv med allt upp och ner, ville skapa mys och 

tradition...but NOT!!!

Vad som då hänt är att Wiggo nu vuxit till sig, är van vid vår STORA familjs många manliga kockar o 

bagare...han vill också, säger han.

-Kan vi inte baka idag mamma? Jag vill göra ALLT själv, bara du tar fram...o knäcker ägg förstås.
Inget bak utan kockmössa, den biologiska tyska kocken som förebild...här gör vi inget halvdant, här 

gör vi det stylisch

... väldigt roligt!


 
Här jobbar vi med socker och vitt mjöl såklart, hahaha
.




 Pappa presentation...

Titta vad jag gjort!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar