15 november 2011

Krispig kräftstjärtssallad

Är oerhört nöjd att JUST jag ska tipsa om en maträtt, hahaha

Med alla manliga kockar, köttmästare och allmänt  mat superduktiga män i mitt liv o familj så har ju jag 

fått hitta på något annat, visst...typ duka, haha

Nej, självklart så kan jag...men inte som stjärnorna runt mig.
Galet, galet god krispig kräftstjärtssallad.



Blanda alla ingredienserna...lätt va?

En burk kräftstjärtar

En hand full hackad koriander

Röd chili efter smak, ca 4 cm utan kärnor

Finhackad gurka

Ca 12 st hackade vattenkastanjer

En färskpressad lime

Finrivet limeskal av en lime

En stor pressad vitlök

Fisksås

Lemongrass, hackad ca 4 cm

Kefirblad ( hade inget hemma, blev kanon iallafall)

En mogen avocado gröpes ur och blandas samman

Några fingertoppar råsocker för att balansera syran

Jag toppade det hela med Voltaires sesamsås/dressing

I mitt fall så åt jag det rakt upp och ner, utan tillbehör...

Utmärkt med nudlar, ris,  stora isbergssallads blad att rulla in kletet i...

Det smakar Thailand så att det gör ont i HELA kroppen - magic apgott




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar