26 november 2011

Pepparkakedress...



Hur svårt kan det vara?

Efter förra årets Luciatåg, vad har jag lärt mig?

Min darling hade äran att vara pepparkaksgubbe, mamman hittade ingen dräkt i hans storlek någonstans, då menar jag INGENSTANS...

Jag höll på att gå bananas, jag slet mig i pälsmössan och det hela slutade med att mitt barn stod där i pepparkaksgubbe gänget som en bränd jävla pepparkaka...suck.

Jag fick i sista stund göra en dress i svart eftersom jag inte ägde något brunt tyg, svart tyg med vitt band som kristyr...

Där stod han, min fina pojke och sjöng att han kom från pepperkakeland, bränd, svart och alldeles udda i sin brända pepparkakedress...puuhhh.

Själv så stod jag där i pälsmössa, polerad, piffad, glossad och klackad...väntade på att socialen skulle komma och hämta den lilla pojken som blivit över och bränd...

...hämta barnet som ingen hade tid med (NOT)

...de kom aldrig, puuhh.

Ok, vet inte om det är ett spel mellan mig och lärarna, men han blev ta mig sjutton pepparkaksgubbe i år igen, hahaha...ja, jag garvar.

Nej nej, det bjuder jag inte på, inte en gång till - NOT!

Jag har redan varit ute och kollat kedjorna UTAN resultat.

Det verkar som att barn i strl 150 och uppåt INTE får vara pepparkaka???

Jag letar alltså pepparkasdress till LITEN kille i STOR storlek...

...vad hittar jag?

Jo, LITEN pepparkaksdress till STORA vuxna - allvarligt?

Kan någon tipsa om var jag hittar pepparkasdress i strl 150-160, please.


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken fin och bra blogg du har!
    Jag har en fråga:Jag ska åka utomlands i sommar men vet ej vart!Har du några tips och vart planerar du att åka? Kram

    SvaraRadera
  2. Vart finner man klänningen??

    SvaraRadera