7 november 2011

Härligt, Cloetta!

Ok, som sockeraddicted så är jag helt med på noterna, älskar dessutom polkagrissmak så jag ska nog överleva denna julen också, hahaha

Det som får mig att reagera är att marknadschefen Johan Ericsson beskriver sin nya produkt som "HÄRLIG"...

...ursäkta mig, HÄRLIG??

Kanonuttryck av en marknadskille på Cloetta - NOT!

Då vill jag bara tipsa om att de söker P-vakter söder om stan, säkert så behövs det också lite personal hos SJ...
 
...där  ÄR det nog "HÄRLIGT"  att jobba!

Nu släpper Cloetta, för första gången, en ny smak på vårt populära Juleskum!

Cloetta lanserar nu den första smakvarianten någonsin på svenskarnas favoritjuleskum Juleskum Original – en produkt som är så igenkänd och efterlängtad – får nu en smakvariant; nämligen polkasmak







-Cloettas Juleskum lanserades redan på 1960-talet och volymmässigt har Juleskum blivit fem gånger så stort det senaste decenniet, berättar marknadschef Johan Eriksson. Det här är en produkt och ett varumärke som i hög grad vuxit av helt egen kraft, förklarar Eriksson. Vi känner därför att det nu äntligen är dags att komplettera originalet med en smakvariant, fortsätter Eriksson.
-Efter rader av smaktester landade vi på polkasmak förklarar Tomas Thörnström, Segmentsansvarig. Det finns flera smaker som förknippas med julen och polka visade sig vara en av dem, fortsätter Thörnström. Vi producerar både Juleskum och polkagrisar så då kom vi på idén att baka ihop dem till en härlig produkt, utvecklar Thörnström.
 

-Efter rader av smaktester landade vi på polkasmak förklarar Tomas Thörnström, Segmentsansvarig. Det finns flera smaker som förknippas med julen och polka visade sig vara en av dem, fortsätter Thörnström. Vi producerar både Juleskum och polkagrisar så då kom vi på idén att baka ihop dem till en härlig produkt, utvecklar Thörnström.
De som vill smaka Juleskum Polka får dock skynda sig till butik - vi har redan sålt slut de 600 000 påsar vi tillverkat till våra kunder på bl. a ICA, Coop och Axfood, berättar Thörnström. En viktig indikation på hur smakvarianten kommer att mottas – men nu återstår bara vad svenskarna tycker om att vi gör en vit tomte med rosarött skägg, avslutar Törnström.
-          Cloetta Juleskum står för ca 83 % av allt säsongsskum under julperioden (ACN okt-jan, värde+volym, SVH+DVH)
-          De 4 största artiklarna inom säsongsskum kommer från Cloetta

För ytterligare information vänligen kontakta
Segmentsansvarig Tomas Thörnström mobil 0703 370609
Marknadschef Johan Eriksson mobil 0730 26 16 49

2 kommentarer:

  1. Han borde prova uttryck som FAB.......

    SvaraRadera
  2. ...haha såklart, det är iallafall tydligt och kristallklart...inget halvdant, halvanonymt genomskinligt ord.

    TYDLIGHET tack!!!

    SvaraRadera