30 november 2011

Massaman Curry...

Ok, tips från kocken...

Om ni gillar thaimat så kan jag rekommendera denna våldsamt goda och vrållätta thairätt.

Sååååå galet gott och lite spicy  (jag är en dock en "icke" spicy girl)


OBS OBS!!!

Jag hoppas att ni ser min lilla julinstallation vid koriandern - mooaahhh
 Kycklingbröst

Valfria grönsaker i stavar eller grovt hackade...

 Broccoli & blomkål...

Sockerärtor & morötter

Röd paprika & vårlökar (haha, låter roligt)

Glömde gul lök, som jag gärna hade haft i...
Hackade cashewnötter, färsk lime &  koriander som topping


Nu kommer det svåra...
Bryn på kycklingen, därefter lägg ner de hårda grönsakerna...då efter en liten stund så öppnar man den ljuvliga konservburken med massaman såsen  och häller över.

Låter det hela sjuda och 5-7 minuter innan det ska serveras så lägger man ner övriga grönsaker så att det fortfarande blir lite tuggmotstånd...

Toppa med hackade cashewnötter/koriander och pressa lime på toppen

Massamansåsen smakar cocos, jordnötter och lime och är medium spicy...

Serveras med ris.

Det smakar exakt som det gör i Thailand - så GALET gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar