28 november 2011

Grym BILLIG mascara


Jag har just i detta ögonblick utsett mig själv som någon form av mascaraexpert, punkt!

Jag använder som de flesta av er mascara så fort jag har makeup på mig, vilket händer ibland...haha

Tycker att det är en djungel, dyrt är inte alltid bäst, billigt är ofta skit men inte alltid...

Kladdigt, för tjockt, för tunnt, för lite, spindelben, stadshotellsbrutta, spackelhäst osv...

Näst sista mascaran var en Dior där borsten var automatisk och snurrade själv, den var bra men inte wow.

Den var INTE bra på just mig, ska jag tillägga...
Jag har antagligen fötts med någon sne influgen avart av ögonfransar, mycket möjligt...men vad att göra än det allra bästa av situationen.

Här focuseras det på möjligheter, INTE på problem...en jävla skillnad.

De dyrare märkesmascarorna  köper jag efter råd av snygga väninnor i hopp om att direkt omedelbart genast få exakt samma lovely ögon som dem...

Om det har hänt?

Faktiskt inte, hahaha

Dagens grymma billiga suveräna mascara separerar ögonfransarna, förlänger och böjer upp dem...

Jag är lat men fåfängd, jag orkar INTE stå och böja fransarna innan jag tar på mascara, gillar när man får allt på en gång...liksom.

Gillar man fransarna på bilden så gillar man denna nya fab mascara.

L`OREAL - Collagene...

Ingen aning om vad den kostar, den bara tar man vid kassan när man är på H&M och köper bomull, typ.

Ca 100:-...




 Jag ÄR super duper nöjd...


3 kommentarer:

  1. Vilket resultat! Och vilka fina bilder, du får gärna avslöja knepet på dom fina ögonbrynen oxå! Tillhör tyvärr skaran som kan tänka sig att hoppa allt smink men INTE min ögonbrynspenna!!! :)

    Men jag ska definitivt prova mascaran!

    SvaraRadera
  2. När det gäller ögonbrynen så tatuerade jag dem för ca 3 år sedan...
    Neeej, de är inte blåa som vissa makeup tatueringar kan bli...
    Det innebär att jag har en väldigt schysst form som jag trivs med, det blir dessutom oerhört lätt att hålla efter dem, plocka lite då o då och bara enkelt fylla i eller bara låta vara när man är naturell...Kram o lycka till

    SvaraRadera
  3. De är jätte fina ... Vart gjorde du tatueringen? (permanenta makeupen) eller vad man säger :-D

    SvaraRadera