17 december 2010

Fick jag inte klä ut mig när jag var liten, eller?

Alltså, det är med stor, stor sorg som jag ser denna älskade tomtedress gå i graven...

Men hur i hela fridens namn kan jag känna så sjuukt stor glädje och längtan efter denna dress?

Den har spridit såååå många sjuuka skratt!

 Ja du, mor?

Hur tänkte du då?

Var det så klokt och vad ville du uppnå?

 Man kan säga att du införde lack väldigt tidigt i mitt liv, dessutom röd lack,... ok plast då.

Hur tycker du att kjol längden var?

Var den lite lång, kanske ?

Var den lämplig för ett litet mätt barn?

Tajt över bysten redan då,men det är ju klart, jag hade ju täta stumpor så det var ju ingen fara om jag 

skulle sätta mig ner, puh...eller?
Foderluckan var på lätt gavel redan då och lugg kändes heelt rätt...
När Claudia Galli enkelt konstaterade att jag hade tvångstankar när det gäller min längtan efter att saker 
ska matcha så ser jag ju att det planterades ju redan här...

Men, mor...?
Thailand och 31 år gammal, suck...
Du ser själv hur det gick, lilla mor...
Jag var liksom fast, hooked och hade fått en bild av att detta var jag...

Vad det så du önskade att det skulle bli?
 Shit alltså, det svider...

Tyget köptes i NY, det släpade smed kärlek hem till Sverige, syddes med iver och entusiasm, användes

av många saliga själar  och nu är det slut - fet slut!

Jag vet att det finns många därute som springer omkring och letar efter skruven ni bestämt tror att jag

tappat, leta ni, leta på...


 Tyget har krackelerat precis som allt annat ...

Här ligger det då ett nytt paljett alster som ska bli någon form av ny tomtedress...

Hur kul känns det med paljett?

Inte i tomtedräkt...?

Risken finns att det blir lite "tant Raffa", lite stadshotell, lite noppriga för tunna nylonstrumpor...

Men vad är en jul utan tomtedress?

Hur tänkte du lilla mor!

Fick jag inte klä ut mig när jag var liten, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar