3 december 2010

Lön för mödan

Denna lapp kom hem  med Wiggo förra veckan.
Jag blev "JÄTTE"glad för att hans fröken är så bekräftande och generös med sina ord.

Wiggos argument med det nya rummet var ju att han och jag skulle kunna sitta där och göra läxorna istället för i köket...
-Mamma, det kommer att bli såååå bra!

Det visade sig ju senare att han överhuvudtaget inte satt vid sitt till tjatade  skrivbord, papperskorgen som var en av de absolut viktigaste prylarna i hela rummet stod tom.

Därför så började vi förr förra veckan med att sitta där och skriva o läsa vilket var både otroligt mysigt och strukturerat, ja, när barnet slutat snurra och öppna alla lådor o skåp som han inte hunnit utforska tidigare...puh...

Han är ingen direkt läspojke, han är sport, sport, sport, sport o det nya såklart dans, hahaha
Därför så jobbar vi extra hårt med läsning o skrivning och då är det ju självklart att han men framförallt jag bokstavligen älskar hans fröken som skickar hem en sådanhär lapp som bekräftar vårt slit.

Oh happy day för fina fröken Janna!

Jag vill naturligtvis kramas och rama in, förstora upp och sätta som bussreklam, skicka som julkort för att jag blir såååå glad, men mogen som jag är så stillar kvinnan sig och beter sig som förväntat.

Jag kväver glädjen en smula!


 Det innebar även att Wiggo nu studsar in  på sitt rum för han tror nämligen att det har med rummet att göra att han skrev så fint, hahaha


1 kommentar:

  1. Duktig, duktig, duktig!!!!! Keep it up, Wiggo, nerd is the new cool:) /Anna

    SvaraRadera