1 december 2010

1 dec hela dagen


Ja, då var det den 1 december och det konstaterades att det inte fanns någon tv-julkalender i huset...

Shit alltså

Letat på 2 ställen där de var slutsålda, kom samtidigt på att Wiggos paketkalender fortfarande låg kvar i

julkartongerna som inte packats upp än.

Stackars barn, nu måste det helt slå slint i huvudet på honom?

Ingen kalender, my god...

Behöver jag ringa psykolog?

Tänk att hans mamma inte förberett, inte har varit ute och letat skitsaker för 24 dagar, hur har hon

tänkt?

Undra om han blir sedd?

Undra om han kommer att vilja fira jul något mer?

Tänk om han får gå i terapi för att hitta "meningen" med julen igen...

Tänk om?

Nej det behöver han troligen inte göra, inte någon av nutidens kids, de har det så sjuuukt bra, nästan för

fixat.
Nej, ge barnets mor ett klippkort hos någon psykolog istället, som kan hjälpa henne att hitta tid.

Julen är jättemysig men även helt sinnessjuk med alla måsten, måsten som man själv såklart satt.

Tur att det är 1 dec hela dagen så mitt barn inte får en annan jul än den han är van vid, så att hans

mamma kan kasta sig in på kontoret med papper, band, tejp och tempo packa in lorten.

Det är jag som planterat denna kalender, det är jag som proppsat på för jag har minsann alltid haft en...

Snacka om drygt!

Vi hörs sen igen jag ska bara göra en kalender, hahahah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar