6 september 2011

Anka i grillen - repris


Hemsk & galen repris...

Jag vill först bara tacka en av mina lovely svägerskor för remindern - LOVE you, darling!

Mina soulsyrror vet, det var vi som hade varit ute och satt ner foten i Malmö, lite lätt luftning, hem sent och jag som vaknade tidigare än tuppen, oavsett...puuuh.

Jag tänkte lite fint att,...varför ska jag ligga här och glo när jag ändå ska köra hem till Stockholm om några timmar, varpå jag satte mig i bilen och drog...
Jag vill bara först påpeka att jag tankade någonstans mitt i Sverige utan att reflektera....(säger mer om mig)
Jag gled in i Stockholm typ 08.00, trött, med gammal mascara, ja sleten ( skånskt uttal) brud...men glad.

När jag gled in vid Norrtull så märkte jag att bilarna sidan om mig cruisade sådär nära, lite fram o tillbaka och tokglodde på mig o bilen...

Mitt ego tänkte något helt annat: 
Vad är det för idiot, vill han ha kontakt...lägg av, shit att man är så jävla HOT 08.00 en söndagmorgon...så jag struntade i att han satt och vevade, jag hade ingen lust att vare sig snacka eller titta på honom så jag körde vidare vid grönt...tills nästa rödljus då samma sak upprepade sig...

-Men SLUTA, vad är det som händer??? (halvsneglade på killen som vevade o vinkade)

Åhhh, vad vill han...öppnade rutan när han sa:

-Det sticker ut ett par ankfötter ur grillen, hahahah

-Vaaaa??? Skojar du?
-Men kolla då?

När jag körde på natten så var det fortfarande mörkt ute, inga bilar, hög musik och entusiastisk tjej....

...tills motorvägen svagt svängde....vad hände då?

Jo, hela familjen Anka var ute på powerwalk på motorvägen, i mörkret....

Jag kom i 130km/tim, hann bara precis se dem och KADUNK, smack så hade jag åtminstone touchat någon av dem...

Jag skakade en lång stund när insåg att jag nog skadad någon av dem...fan vad läskigt!

Att pappa Anka skulle fastna i grillen, det hade jag ingen uppfattning om...



 Så här åkte jag runt inne i stan, jag fick order hemifrån att genast åka till en bondgård...

-Eh, en bondgård?

Jag körde fort o tvärbromsade och tillslut så trillade han av...fina herr Anka.




Det sköna är att jag inte är ensam...

Synd bara att taxichauffören tror att han ska få på truten, turken är ju toktydlig



2 kommentarer:

  1. Hej min vän (känns som Du är en). Härligt med Kvinnor med Stort Självförtroende, det gillar jag skarpt :-)) Är ingen jaktperson men är inte timingen perfekt, fågelsäsong nu eller? Testat vilka djur halkbanan på Gillinge erbjuder? Kör hårt, sorry försiktigt. Hälsn vi på körskolan, Lidingö... alias Mother of The Laws Peder

    SvaraRadera
  2. Hahaha...tack för tipset!
    Känns så otroligt skönt att jag har dig när mitt självförtroende skjuter i höjden, som sagt, bättre självförtroende än kunskap...haha

    SvaraRadera