10 september 2011

Rått eller muskött

Mamma...

Ja, då kunde jag bara konstatera att natten gjort mig stel, öm, vriden, vingklippt och sträckt lite precis exakt överallt!

Sounds good, but NOT!

Vi har en deal som heter att om den ena föräldern är ute och reser, vilket den ena föräldern nästan alltid är i vår familj, neej, men mycket iallafall...då kan man ha sjuuk tur att få lov att sova i den stora, stora sängen och vakta den som inte är hemmas plats, tro mig, det gillar man om man är 9 år, även om man är en kramig mamma, så gillar man det...en kvart, typ!

Sängen är 2.10 så där finns plaaats, om det inte vore för att Wiggo gärna ska ligga på 85 cm av mina

105cm på min sida HELA natten...puuh, halva sängen är orörd o tom.

Han ska liksom in under nacken med ena armen, den andra ska liksom om den stora mamman, benen 

ska flätas över och under, vilket är sjuukt mysigt vid insomningsstart...typ då.

Därefter, likt en kåldolme/mask så börjar  barnets ben att "mata in MITT täcke mellan sina ben, 

samtidigt som han börjat snurra runt likt en mask och fullständigt vevar iväg mitt täcke från mig, 

lindar det runt sig så att det till sist hamnar under honom som ett litet trevligt liggunderlag...puuuhh

Kvar ligger den förvånade, trötta tanten och undrar "what the fuck", varpå jag drar upp överkastet, 

viker det tredubbelt och lägger det över mig, ja på mina  20 cm som har blivit över till mig på min sida förstås...puuh

Neeeej, det är inte synd om mig, det är inte det jag säger...berättar bara fakta.

När jag väl ligger där under det hårda överkastet, då börjar del 2, vilket innebär att det kommer ett 

kastande knä över min axel...kaaduuuunk!

Ajj, flyttar det stora ishockey/fotbolls/tennisbenet till utgångsliggläge, där det ligger kvar i ungefär 3 

sekunder innan det börjar flaxa iväg igen...puuh

Värre än mina PT-pass - jag vet, jag kan flytta in honom i sin säng....jävligt svårt med tanke på hur

sjuukt mysigt det är med ett litet koalabarn...

Tidig hockeyträning idag, om han kan vara normal på bild? NOT!

Skrev på fb om hur jag frågade honom vad han hade haft för lunch igår fredag?

-Det var något kött, typ "rått" kött.

Va, tänkte jag...typiskt Lidingö o börja servera Carpaccio i tredje klass.

-Men Wiggo, inte var det väl "rått", köttet?

-Jo, rått eller mus kött!

Jag började apgarva när jag hörde hur han blandade ihop orden...

-Muskött??? Vet du, man äter varken råtta eller muskött, bara så att du vet!

-Men de sa att det var rått, men jag tror att det var mus.

Fick ganska mycket kommentarer på detta då en mamma berättade att hon frågat sin son igår vad det ätit och han svarade att han hade ätit oxfile`i skolan...sjuukt bra fantasi dessa killarna har.

De hade blivit serverade oxbringa och min son har INTE ätit muskött eller råtta, hahahah


BIG LOVE o mycket garv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar