8 september 2011

Shopping med Wiggo

Igår morse så var det en typisk sådan där morgon som man gärna byter bort mot något bättre...

Det regnade inte, utan det stod nån Nisse på taket och hällde hinkar från luften, det TOK megavåldsamt spö häll regnade...puh (kunde inte komma på fler ord)

Wiggo skulle gå till skolan och ALLT var helt plötsligt för smått, inte lite tight utan TVÄR försmått - paniiik!!

Regnställ, gummistövlar o två par gympadojor - för smått!!!

Hur hade detta hänt, hade jag sovit, har jag haft solbrillorna på inomhus eller har fötterna vuxit under natten??

Ja, så är det, de har vuxit under natten!

Senaste är när jag frågar Wiggo om vi ska shoppa, att han svarar - JAA, till den shoppingälskande mammans lycka...

Varför svarar han ja, tror ni?
För att han älskar shopping och älskar att släpas runt i olika affärer och prova en massa - NOT!

Utan för att shopping för honom är detsamma som att vi går till den stora Stadium butiken mellan 

Hötorget o Sergelstorg, den är 3 våningar och gissa vad...där är en HEL våning med hockey, tennis o 

fotboll där han kan dra benen efter sig i timmar, glo, ta ut galgar och hålla framför sig, känna på ALLA 

tennisrack, stå i pose`, låtsas serva, dessutom något nytt igår  var att han stod på hockeyavdelningen 

och glodde, kände på all tejp till hockeyklubbsskaften i 10 minuter...hörde ni?

Tejpsortimentet för hockeyskaft, det ni...mooahh!

 En helt vanlig pose av 15 andra varianter på just hockeyklubbsavdelningen, puuuhhh

Denna klubban har jag, denna klubban har pappa, denna klubban har jag haft o denna klubban vill jag

ha, kolla mamma, ser jag cool ut, kolla, kolla, mamma, mamma, mamma, kolla...puhh

Nadal, Nadal, Jockovisch...Babolat, Babolat, Wilson fast Babolat...

 Vid just Real Madrid hörnan höll jag på att bli "lätt" aggressiv eftersom han inte slutade att galga av, 

galga på, mäta storlekarna på varandra ( skadad av mig), prova m m

Den vill jag ha...

Nix, det blir ingen fotbollströja idag.

Men mamma, kan vi inte lämna tillbaka två av skorna istället o ta den här?

Huvudet på sne, öppna stora ögon och undrade gulligt om han kunde få ge mig en  puss medan jag tänkte...puuhhh allvarligt?

Jag är sååååå weak när det gäller den lovely pojken och hans "ska bara pussas", "ska bara krama dig, mamma" beteende.

Han har fattat grejen,...jag vet o shit sååå svårt det är!


 Den här bilden skickades snabbt till hans pappa då han insåg att det var kört hos mig, men det hjälpte INTE!

 Veckopengen är inte intressant att smälla, är  du klok, mamma, mina pengar?


 Dessa vill jag ha helst av allt!

Är du HELT säker på det, Wiggo?

-Absolut!

Jag skiter i att de var cerisa, men tyckte att han fick så små fötter, att de var sälknubbiga längst fram och ville INTE ta någon tjej/kille diskussion med honom eftersom att han var 100% bensäker på att han ville ha dem.

-Ingen kille i klassen har såna här, ingen!

-Nähä, det menar du väl inte, ehh?

Medger en stor stolthet inombords över hans självförtroende och självkänsla som är ypperlig och grym, samtidigt som jag undrar hur det helt plötsligt har blivit cerise?

Jag slet fram ett par superschyssta cerisa Puma dojjor i mocka och föreslog som alternativ....men icke en chans, jag fick stor utläggning om varför de inte dög, skitroligt faktiskt.


 Svarta gummistövlar har jag haft, lila är coolt!

-Eh, ok!

 De rosa rök för blå mocka p g a att rätt storlek inte fanns...puuhh

Turkos jacka, turkos mössa, turkosa vantar...

Nöjd eller nöjd?

Fetnöjd, dessutom så blev det MCD, inget fancy place som mamma gillar...nix, nix

Hade i mitt stilla sinne tänkt att det äntligen skulle vara dax att gå på något nice "vuxen" place och käka middag på, jag o lilla W...eeh, hur tänkte jag då?

Happy kid imorse...


 Jackan på bilden gick han direkt fram till, letade storlek, tog på sig och informerade om att den
"kan vi ta"...det var dock inte en munkjacka till som skulle köpas...det gick jättebra för mig med den avvisningen ju?

NOT!!!
Det var sjuukt mysigt, tålamodskrävande och hans argument, sjukt roliga.

Oh happy me!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar