26 september 2011

Mamma helg

Har haft en  mysig sporthelg med Wiggo...

K har jobbat i Milano...

Fredagen bestod av tennis, tennis o tennis samt att jag sålde för kung o fosterland på lidingöloppsmässan på tennishallen, hahaha

Lördag: Hockeyträning + fotbollsmatch direkt efter...puuh
Vi hoppade extra hockeyträning  på eftermiddagen - vi ville umgås...

Bokade upp kvällbio - mooahh vilket var sååå stort för W, han har aldrig gått på kvällen, innan körde vi middag på Ciaocioa due vårt gamla hak när vi bodde på Danderydsgatan o Wiggo kommer ihåg menyn o personalen som förr...


Nedan så ser ni en kille som själv dressade och stylade sin frilla inför kvällen på stan...

-Sååå mamma, nu är jag klar!

-Men guud så bra W, wow har du tagit vatten  håret eller ?

-Men ser du INTE??? Jag har ju själv stylat det ( jo vi använder det order), men gele o allt.

-Kanonfint ju...( halva håret står ju upp därbak..tänkte mamman)

-Ja, lite stekare ju...( han vet inte vad stekare är, men hört det)

-Jo, det ser jag...ska jag ta i lite extra gele därbak där det står ut???

-MEN MAMMA, det SKA stå upp där, du ska INTE fixa, jag är klar för stan!

Ooooops, blir som vanligt supernöjd över att han själv fixat, tänkt till och är 100% nöjd, blir oxå trött

på mig själv som inte bara kan hålla truten när han säger att han är klar, eller hur?



Här ser vi det planerade "stå upp" partiet längst bak....

 Söndagsfrulle

Våfflor och c-vitamin med heavy läxläsning

 Darling W!



 Fotbollsmatch & träning


 Hockeyträningar


 Mitt MATbarn...

Han hann fråga mig tre gånger medan han klättrade upp på de höga stolarna om jag kunde beställa in bröd direkt till pizzasalladen...puuhh

 -Mamma, detta är en fantastisk förätt...

Om man inte har koll på honom så äter han lätt upp ALLT bröd i brödkorgen och ALL pizzasallad i väntan på sin huvudrätt...shit.


 Mmm, han låter o tuggar snabbt som sjutton så att det absolut inte finns någon chans att det ska ta slut.

Ett vanligt förekommande mening är:

-WIGGO, taaaaaa de lugnt, du får inte ta en ny oavsett efter den här, andas, pausa...typ så



Supermysig lördagskväll på stan...

Höll handen till Smurfarna, han skrattade oavbrutet, han tyckte att det var läbbigt att han och jag skulle dela sugrör till drickan fast vi som jag förklarade, pussas jämnt, han satt o buffa på mig när jag i slutet somnade till...puuuhh.

Somna till Smurfarna är bra jobbat, eller hur?

Det dåliga samvetet finns alltid där, gör man tillräckligt, är man närvarande när man är tillsammans eller är man trött och slak???

Perfekt finns inte, det vet vi alla och det är viktigt att lägga ribban rätt...

Det viktigaste är inte bio o stan, utan det är att vara "nära" o "närvarande" utan ipad o dator i knäet, utan att snacka i mobil hela tiden...jag VET...

Att sitta sidan om, lyssna, fråga, visa att han är viktig, för SHIT så viktiga våra fina barn är.

Trygga, stabila o balanserade föräldrar som finns där, det materiella är såååå sekundärt.

Happy monday vänner, glöm inte att visa glädje mot dem som betyder något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar