20 september 2011

Jag behöver ingen miniräknare.


Men mamma, jag behöver INGEN miniräknare!
-HALLÅÅÅ, det är en mobiltelefon, Wiggo!

Sur blick, besviken ton och...

-...men jag vill ha en iPhone, ögonen tåras.

-Skoja du med mig?

-Näää, ALLA har en iPhone!!!

-Sure!! Säkert ...

Imorse så kom följande:

-Pappa, jag behöver en dator.

-Jaha...

-Ja, en vit Apple, ingen DELL som i skolan utan viktigt med äpplet!

Tyst nerifrån, jag kontrade med...

...allvarligt Wiggo, det är sådana datorer som vi vuxna har, vad tror du själv!

-Men vet du mer mamma, att nya iPhone 5 kommer närsomhelst och jag skulle oxå behöva  en 

sådan, den passar så bra till datorn och man kan jobba "JÄTTE" bra, på riktigt alltså.

Puuuhhh, jag blir matt!!

Jag blir matt över att våra kids är uppvuxna med iPhonen, Mac, iPad och i deras värld så är det 

såååååå självklart.

Wiggo har ingen suck om att många INTE har iPhone, mormor är ursäktad eftersom att hon är

gammal, precis som hennes mobil.

Tilläggas bör att Wiggo inte går omkring med sin miniräknare, utan i nuläget så är det en trygghet om 

jag åker o handlar eller springer i skogen...( ja, ni vet ju själv hur jävla lång tid det kan ta  för mig i 

mörkret på okänd mark - mooaahhh) då kan han ringa o checka läget om det blir läskigt eller ensamt,

vilket fungerar alldeles utmärkt med en miniräknare, hahaha

Känns som att man själv växte upp på stenåldern - mooahh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar