16 januari 2011

Grattis lilla mor!


 Grattis världens alla kategorier BÄSTA mor!

Min alldeles egen jury, vän och supporter.

Idag fyller du 61 år och jag har inte kunnat vara med och fira dig, tyvärr, tyvärr.

Det är med gigantisk sorg som hela min lovely familj är samlad och jag inte kan vara med, antagligen

väldigt lugnt och skönt för dem, men inte för mig...uaahhh

Om ni undrar var jag fått min tydlighet ifrån, så har ni svaret här.

Ni är många som känner henne, ni vet vad jag menar.

Hon är ALDRIG otydlig och säger alltid det hon tycker oavsett om det är ris eller ros.

Jag vet inte vad jag skulle göra utan DIG, kära mor...

Du supportar, uppmuntrar, ställer upp, kramas, pussas, skäller på mig, klappar på mig, servar mig,

rättar in mig i ledet, ber mig ta det lugnt, undrar hur jag tänker när jag inte går och lägger mig, ber mig

leva, ber mig vara nöjd att jag är jag, är sjuukt rädd om mig,  väldigt stolt,  och du har ALLTID en plats

  för mig - ALLTID, precis som i nöd och lust, ni vet.

 Min mor snackar mycket, högt och reagerar som en reptil...

Kvick i ordet och ärligheten personifierad - fråga inte om du inte vill veta svaret.

Jag frågar och lyssnar, ibland gör jag som jag vill och ibland så lyssnar jag.

Vi är nära, vi är tighta, vi skrattar, vi får andnöd, vi blir sura, vi blir skitsura på varandra men vi vet vad

vi har och vi känner varandra utan och innan.

Grattis BÄSTA lilla mor - jag är rik som har just dig i mitt liv.

Tack för att du finns!



Puss  & mycket kärlek

V

(Jag gillar inte bilden på mig, men på dig lilla mor, den är lovely!

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Sitter och gråter lite på jobbet nu när jag läser din fina rader.
    Puss på dig!!! Vi ses på onsdag!

    Love!!! <3

    SvaraRadera
  2. Ja, ses på onsdag, lovely!
    Du är ju verkligen en av världens bästa mammor, du får ju jämnt kärleksbrev.
    Puss söta!

    SvaraRadera