17 januari 2011

Rökförbud?

Jaha, då var det dags för röktugget igen.

Så fort jag kommer till Köpenhamn så blir jag påmind om att de lever i en alldeles egen värld - rökvärlden.

De har inte fattat!

De röker mer än någonsin, gärna utan filter och gärna fimpa med ena handen medan den andra trevar efter ciggasken för en ny liten killercigg, urk!

The danish way of doing it!

Idag fick jag dock ett skrattanfall då de visade vad de har om det blir riktigt krisigt på någon middag, flygtur eller dylikt.

Kolla här

 En helt vanlig cigg...


Shit, vad den glöder när man drar in...
 ...och shit vad det ryker om den när man blåser ut.

Detta är ett nikotin hjälpmedel, typ istället för nikotintuggummi, haha

Jag dööör!

Jag trodde att man skulle vänja sig av med själva beteendet  i takt med nikotinet - not.

Vad händer då när man drar upp en sådan här på te x flyget?

Det känns spontant som att man åker på spö, gnäll och aggression, hur sjutton ska man veta att det inte är en riktig cigg?

Helt jävla galet och ganska komiskt, eller hur?

Tycker att nikotintuggummi borde vara sååå mycket bättre att vänja av sig med, fast nu ska vi dock veta att den som äger just denna låtsas ciggen som jag tog bild på, hon har inte för avsikt att sluta, bara överleva en middag eller flyg, crayzy, eller hur?

 Köpenhamns reflektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar