11 januari 2011

Solbrännans bäst före datum?


Då var det precis som att jag aldrig hade lämnat Sverige...

Jag har  precis lyft  in hyddan över tröskeln, jag har oläckert mycket kläder på mig, samma musik som vanligt ur högtalarna, samma todo listor fylls på, mailen haglar in, mässor, events bokas på medan jag lite då och då cruisar förbi spegeln i entrehallen, cruisar förbi för att snabbt kasta tillbaka huvudet för att ta en snabb scan på brännan...

Om, den fortfarande sitter kvar...
Om, den börjat skrynkla ihop sig sådär äckligt som den kan göra, då speciellt under ögonen så att man ser riktigt torr och jävlig ut...

Jag hör själv vad jag skriver, ren, skär yta och fet fåfänga.

Under tiden som jag sitter och skriver här så har mina händer utvecklats likt ett pockemon kort till två fnösketorra skrumphänder, dock bruna, hahaha

Frågan är om jag ska fylla badkaret med barnolja och låta den skånska hyddan glida ner, blir jag torr då, då kan jag checka ut helt och hållet.

Det är sååå lovely att ha fått färg på kroppen, jag känner mig stark och fräsch men vet ju även att när skiten börjar försvinna så blir man ett skitigt, fläckigt skinnställ...

Ni vet säkert hur jag menar, typ, stadshotellsbrudar med för mycket ojämn brunutansol som inte peelas bort utan bara krämas på, lite skitig raggarbrud helt enkelt och det vill vi INTE!

 Här kan man iallafall se att brunutansoltuben fungerade "skit" bra i Thailand.

Det är sådana här viktiga, djupa, meningsfulla tankar som snurrar i mitt jobbhuvud idag, just nu medan jag sitter och väntar på att värsta sömnsvackan ska slå till mig likt ett basebollträ precis när somhelst.

Det känns helt overkligt att jag landade 06.15 imorse från Bangkok, det känns som att jag varit hemma i en vecka, konstigt.

Måste nog åka iväg till SATS och köra skiten ur mig medan sömnen försöker att slå till mig, måste hålla till 21.00 iallafall, måste måste.

...men, va fan...tänk om träningsbehån skaver av fläckvis?

Jag kan sjutton ta mig inte träna med fritt fall - NOT.

Det måste vara brist på sömn som ger mig dessa sjuka tankar, eller hur?
Jag MÅSTE träna och rensa huvudet på den här skiten.


Tant Raffa -  än så länge not fläckig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar