22 januari 2011

Rea hos Schuterman

Vi var igår på Riche och käkade lunch med min syrra, svägerska och hennes föräldrar, så nice.

Det är nästan schysstare att vara på Riche en lördag när det är knöfullt med folk som är ute o drinkar o käkar, mysigt att bara sitta och snacka utan att folk omkring är packade, don`t like!

Vi hade inte setts sedan vi var på Puro i Palma i september, sååå längesedan o sjuukt mycket att ventilera, hahaha


Jag satt under hela lunchen och kollade rakt in i Schutermans butik där det var överbelamrat med folk då det är 50 % rea...
Jag satt och funderade på att det kanske eventuellt var så att jag bara var tvungen att sticka in en liten liten snabbis för att kolla om det kanske var något som jag inte kunde klara mig utan, hm?

Det var DÅ, han sa det!

Klas:

-Har du varit inne och kollat Schuterman?

Är han klok, sitter han och uppmuntrar mig?

Ja, det gjorde han, Klas uppmuntrade och tyckte att jag skulle in och kolla...

Okej då, hahaha

Nu ska jag bara förtydliga att det inte är så att jag ber om lov för att gå och kolla, men han vet vad det innebär att uppmuntra en redan uppmuntrad, hahaha

Så när killarna drog iväg på hockeyträning vid 16.00, då började vi focuserat se vad som fanns att erbjuda...

För er som inte vet vad Schuterman är, så är det butiken i Solsidan som de hela tiden snackar om, det är Stockholms exklusivaste klädbutik med de stora designnamnen.

Därför så kan det vara roligt att gå in och kolla när det är rea, eller hur?

Jag tycker alltid att det är roligt att bara gå och känna på tygerna, kolla hur de sytt och helt enkelt se vad hon tror att stockholmarna kommer att köpa?

Mycket "kärring" look på kläderna, verkligen, men roliga skor, väskor m m


Dessa skorna tyckte jag var super schyssta till Klas


 YSL skorna i mitten stod det verkligen Vicky på...
...men, men...hm?

Hittade även ett par rockiga MiuMiu med en massa remar och 10 cm klack, så schyssta.

Jag hittade direkt 4 par skor, men det går naturligtvis inte...

Behöver jag, behöver jag inte, behöver jag, behöver jag inte...så återkom jag i tanken till det modesta barnhemmet i Phuket som berörde mig.
Fan, jag behöver inte ett skit, egentligen inte alls!

Efter moget övervägande så...
...blev detta grymma läder armband från Givenchy  mitt, det roliga är att det bara funnits ett styck, det gillar vi, eller hur?

Det bästa är när man är med lika shopping intresserade optimister, ni vet sådana som ser möjligheter och inte problem...




Ooops!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar