5 december 2011

Äkta hemmabygge



Idag så går barnet till skolan som ett litet hemmabygge, INTE fuskbygge utan ett regelrätt hemmabygge, hahaha

W är en uber "varm" kille som gärna vill ha en Onepiece, vilket jag faktiskt absolut har tänkt köpa under lååång tid, jag har bara varit osäker på om han verkligen skulle använda sparkdräkt...?

Mer att den kanske varit för varm och därmed skulle bli liggandes, ickeanvänd...

Ni vet att jag gillar Onepiece på barn...eller hur?

Jag syr ihop en dress, så testar jag om han accepterar det, gillar han den, så  köper jag en riktig...tänkte jag.

Sagt och gjort...

Fram med maskinerna som intresserade Wiggo oerhört...
Han har fått börja sy på maskin sedan en vecka på slöjden.

Problemet är bara att han tror att han kör bil, hahaha


Mamma, kan jag få sy lite...?







-Åhh mamma, den här ska mormor få i julklapp av mig...

-Den är jättefin, men vad ska mormor ha den till, tycker du...

-Vet inte, men mormor älskar ALLT som jag gör och här har jag ju "skapat"

Grattis lilla mor, ditt budskap har gått in i pojken och jag ska göra allt som står i min makt för att vi ska sy i något annat, mer organiserat, men den ligger i "slå in högen", hahahaha

 Kan tyvärr inte hjälpa att han INTE kan se normal ut på några bilder...puuhh

Igår så var det premiär, han berättade stolt för sina kompisar att:

-Den här har min mamma gjort till mig, hon har alltså SYTT den, ja...hon har sytt HELA overallen

Haha, så galet gulligt att höra

 Jag  har stått här på morgonen och förklarat att det inte är så smart att dra upp blixtlåset hela vägen över ansiktet, tips bara, inget bra ...ok?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar