3 december 2011

Fuskbygge

Kanon när satsen var paj redan från start...grrrr

Takdelarna var mitt itu och skorstenen smashad i små pieces, puuuhhhhh

Om jag orkade åka och byta den?

NOT!

Tänkte att jag först fick laga skiten med smällt socker innan själva bygget skulle starta upp...

Om det gick lätt???

Ett helvete, rent ut sagt...stelnande socker, mjuka pepparkaksdelar, bränd kvinna, otålig mamma och undrande son...

-Men mamma, det blir ju INTE snyggt!

-Jo då, det dekorerar vi över...OM, jag får ihop husskitet förstås...

-Men mamma, den går ju sönder ju???

-Ja ja ja...sånt händer

Sånt skitbygge, allvarligt???



 Såååå redo, typ

Till slut så hämtade jag riktigt klister, men va faaaaan, hur svårt kan det vara???

Nu får jag inte missa att informera om att INGEN får äta skiten, puuhhh

Fortsättning följer...

...barnet väntar o väntar fortfarande på att få dekorera sitt hus, som modern brutalt INTE lyckats sätta samman...

FUSK & SKITBYGGE...

Kung på natten, Kung på dagen...puuhhhh


2 kommentarer:

  1. Ha ha, hur roligt som helst!! Jag använde ett likadant hus och vårt var oxå sönder men femton ton smält farinsocker löste biffen, syrran, och nu finns det inte en skumtomte i världen som kan se katastrofen som döljer sig därute. Huset är DEKORERAT TILL TÄNDERNA! Hade inte ens behövt ha pepparkaksväggar eftersom ingen pepparkaka längre syns men jag vill åt doften.
    Så, kör hårt! Det är bara att ösa på med Ahlgrens bilar, silverkulor, brio, gummibjörnar och fan och hans moster. Det blir så fint, så fint. Vårt blev en psykotisk cirkus. Nice!

    Puss

    SvaraRadera
  2. Valerie, jag kan tänka mig ert, i din värld psykotiska cirkus, att det bara är sådär galet, häftigt Vicky för mycket underbart...my taste...

    Men du fattar, man står där med alla ingredienser, laddad till tänderna, lyckats micra sönder glöggen eftersom den kallnar för fort, rätt julmusik...efter 45 minuter förstås...hittar först jingle bells på norska,...typ...puuhhh Samtidigt så ska man SKAPA tradition, mysighet och åhhhhhh så mysigt vi har det feeeling för W...
    Det är då K går o vilar, hahahhahaha
    HELA köket är upp o ner, vi gapar, sjunger, jag micrar, W tröttnar, tänder 25 nya ljus osv....
    Jävla rörigt mysigt att jag dör, men jag gillar inte när Willys säljer söndriga hussatser - grrrrrr
    Puss

    SvaraRadera