18 december 2011

Fjärde advent

Fjärde Advent

Låg i djup koma, fosterställning och ansiktet totalt hopklistrat 07.15 när Wiggo, som hade kompis som sov över, skrek...

-Mamma, blir det scones till frukost?

Jag fattade överhuvudtaget ingenting, trodde att jag drömde...

Ansiktet var fullständigt ihopvecklat, inåt, om ni förstår, hjärnan på off och kroppen totalt tyngdlös, ungefär...
Sedan så stod två glada, söta 9-åringar vid min säng och tittade på mig...

-Mamma, kan du göra scones?

Varpå jag stoppade min trötthet åt sidan, reste upp den trötta kroppen  och masade mig ner...

Shit vad gör man?

Fyra söta, glada stora ögon som bara tittade glatt på mig...


Laddade med brasa, ca 30 olika värmeljus utspridda på den öppna ytan, tände fjärde adventljuset och insåg att ALLT verkligen snart är över igen, hahaha...




 Pyromanen in action...




 Två glada, hungriga pajaser underhöll den trötta modern under lååång mysig frukost stund.


 Helt plötsligt, så kom Wiggo in från hallen med "min" mössa och skinnjacka på sig.

Han gled in med orden:  "Jag är modell..." så här ser den här modellen ut...

Jag har INGEN och INGEN aning om hur och var alla hans ideer kommer ifrån, även om han är  djupt påverkad av sina föräldrars värld och vardag...

Skruvad, underbar kille...


Min nya tekopp från Indiskan...

Älskar ju det grafisk och fick hugga i mig att där var en asiatisk brutta på ena sidan...




4 kommentarer:

  1. Gillar :)
    Har alltid älskat den öppnas spisen från franska Focus. Vackert hem Vicky !!

    SvaraRadera
  2. Kärlek Jimmy!
    ...skrattar fortfarande, hahahaha!

    SvaraRadera
  3. Söta W, ser att pepparkaksdressen blivit pyjamas:-)) /Kram J

    SvaraRadera
  4. Hahaha, den kreativa modern tyckte faktiskt att han kan sova i den eftersom han saknar extra pyjamas, just nu....

    SvaraRadera