8 december 2011

Syrrans svar...


Min fina systers svar på vår svåra "hemmasydda" barndom, hahaha
Vanessa skrev på fb, men lägger ut ditt svar här.

LIKE Valerie, LIKE!!!

Kolla gärna på min RAWfood systers hemsida



( Här kan man se att jag liksom fick stickat på kroppen, typ direkt vid livets start, oavsett så ganska glad tjej faktiskt.
...förresten, vad har jag i kinderna?)


Har precis läst ditt inlägg om de 'himmagjorda' kläderna på 70- & 80-talet.
He he, det var tider det.

När det gällde kläder t oss själva så var jag också för det mesta nöjd med att vi var ensamma om kreationerna (en och annan stickad polo hade jag iofs gärna bränt upp) och jag har ju dessutom aldrig i hela mitt liv varit varken modeintresserad eller haft någon som helst koll (ja, jo, under tidigt 90-tal ville jag gärna vara en mystisk o svår fransyska och då var det svarta kläder som gällde - minns min Silvia-sjal i 'noir' som man dramatiskt svepte runt sig).

I perioder ville jag däremot ha exakt det DU hade, du var min modeguru, min Vecko Revyn och det du bar var ju ofta s a s hemmabyggen (mycket silvertejp och häftklamrar). ;-D 

Nä, det var till mina dockor, särskilt då så klart Barbie, som jag suktade, längtade, trååånade efter
 'köbekläder'. 

Åh, vad jag önskade att jag hade det som Jessica G hade!! 

U remember?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar