21 mars 2011

Lördagen i bilder Wiggo & jag

Ok, först så började vi med 2 timmars hockey som jag trodde skulle vara 1 tim, jag höll på att förfrysa

eftersom jag inte hade någon parkas på mig, tänkte att en tim kan jag bita ihop med skinnjacka och 

poncho - tjena...grr grr, samtidigt som jag skulle vara naturlig och avslappnad mamma inför de andra 

föräldrarna som stod i termodressar, eller hur?

Det handlar om inställning så det gick bra, hade dock istappar i på hela mig, jag hade dessutom ett par microlåga Replayjeans som jag inte kunnat ha på flera år, det resulterade i att jag knappt kunde böja mig någonstans utan att delar av min skinn trillade ut...så jag stod vackert upp i 2 kalla timmar.

Wiggo har normalt sett alltid sin pappa på träningarna eftersom han är tränare, när nu jag var med så var det FEST, tyckte han...

Jävlar om jag tittade ner eller snackade med någon förälder utan att se när han körde runt och gjorde övningar på isen...

Jävligt tajta, låga  "ståupp" jeans, för kallt ytterplagg, och stirrande blick på isen, men jotack annars gick det bra, hahaha

-Var ska vi nu, mamma?

-Vi ska till en fotoutställning som öppnar idag med Fredde i Solsidan

-Meeeen, varför då?

-För att det är DIN & MIN dag, vi gör saker som du vill och som jag vill, OK?

-Men?

-Exakt, men min sak går jättefort...

 Måttligt road kille som JÄTTEgärna ville gå på vernissage - NOT

Oh sååå mysigt vi har det Wiggo!!!



 Jaha, ska man bara gå och titta på de här bilderna, va?

Vi drog snabbare än kvickt, passerade Gallerian och dagen till ära hade jag FETflyt som inte hade mitt sibiriska djur på huvudet, herregud...tackolov

De hade värsta aktiviteten inne i Gallerian med bilder på stympade djur.

Wiggo var helt stum över bilderna, njae..stum är han aldrig men han var chockad över blodet,
  •  Var det på riktigt?
  • Varför stod hon där?
  • Hon måste bli trött av att stå där mamma? 
  • Vad menar de med djurplågeri?
  • Varför är hennes jacka blodig?
Kan ni se mig stå och förklara detta för honom i min pälsmössa - NOT!

Så vi satte oss där en liten stund så jag fick förklarat för honom det hela, därefter så drog han själv parallellen till att jag minsann hade en pälsmössa hemma-  den NI...underbar eller hur?

 Shoppingdags...

Han ville bestämt till stora Stadium där man kan stå och skjuta bandybollar, vi har varit där många gånger i väntan på bio på Hötorget

Visst, vi kan gå in och kolla läget...

Wiggo sprang direkt dit vi var för ca ett år sedan, till samma hörna, skrek: YES, och plockade på  3 sekunder fram tröja, shorts, flaska o kallingar i turkost.

-Detta ska jag köpa mamma!

-Det är ju exakt likadant som du har i grönt, ska vi inte köpa något annat..typ Nike, Puma eller...

-Nej, det är detta jag vill ha...

-Men du behöver inte fler tennis eller träningskläder.

-Men mamma, jag vill VERKLIGEN ha detta, jag älskar det ju verkligen ... (uppspända ögon och huvud på sned)

Ni fattar...grrrrrrr

 Bestämd...

 Stadium säljer oxå Teletubbies dressar - OnePiece...

NOT!

 Innan bion så intogs en delikat McDonalds


Här börjar tugget om han inte kan få duscha med sin skinnjacka och få spela in Manboy...

Otroligt mysig och intensiv dag...

Jag inser att jag emellanåt försöker att skapa situationer som jag INTE hade som liten...

Det är andra gången jag släpar ut Wiggo för gemensam shopping...

Varför?

Jo, för JAG tycker att det sååå mysigt och i själva verket så är det en ansträngd icke mysig, Wiggo är not intresserad av det förutom hattar, utklädningskläder...

Jag känner ibland att, shit vad jag håller på...

Vi hade många garv och mysigt snack mellan min konstgjorda mysshopping, hahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar