16 mars 2011

Min hallickunge...


Jag skrattar galet mycket åt Wiggo för stunden...

Han har så mycket märkliga saker för sig...

Han har börjat utöva känslomässig utpressning, jo, jag vet att det inte är något speciellt för just honom, men här hemma för oss och mig så är det NYTT.

Han kan sitta på ovanvåningen med sin frukost och ropa med känslig röst
:
-Mamma, jag kan VERKLIGEN inte äta om jag inte får en hård kram nu, verkligen INTE...

Puh, ja ja, jag kommer, springer upp, puh, puh...

Inte kan jag låta mitt lilla barn gå hungrig till skolan , eller?

Eller är hans mamma, kärlekskrank...?

Så kan han ropa 4 ggr med värsta inlevelsen att han inte kan överleva, gå till skolan m m om inte jag kommer direkt, hahah

-Mamma, jag måste pussas...
-Ja ja, puh, puh, du kan också komma Wiggo!

-Men mamma, jag kan inte röra mig om jag inte får pussas...

Osv osv...

Ja förstår, samtidigt som jag tycker att det är MYSIGT och JÄVLIGT stressigt på morgonen..

Han har börjat alliera sig och trycka på när det är gemensamma saker som vi gillar te x musik...

Just nu så spelas det Saade & Danny i HELA huset, jag menar HELA huset.

Alla i familjen gillar INTE Saade & Danny så Wiggo o jag får välja våra stunder...

Vi åker till skolan tidigare med andan i halsen för att hinna lyssna igenom båda låtarna högt i bilen, allt för att vi ska få en bra dag, hahaha, eller hur?

Han har lärt sig att hitta Youtube på tvapparaterna så att han  verkligen kan se Saade & Danny igen igen, igen, medan han dansar.

Jag frågade honom vem som är coolast om han måste välja?

-Saade, för han har coolast skor...

Eh, ok...?

Båda killarna har kritvita gympadojjor, så den fattade jag inte

-Men mamma, det är ju den röda jackan och han snygga hår också...

Han lånade min lilla leopardjacka och körde Saade moves innan läggdags, så jävla roligt.

Senaste nytt är att han INTE ska ha hel pyjamas utan han ska själv bestämma väl valda udda delar ur garderoben att sova i...

Han skulle kunna sova i skjorta om jag inte sa- NOT

Min  älskade Hallick unge

1 kommentar:

  1. Goa Wiggo <3 "ulle nu är du körd" kommentaren i helgen var ju FAB :)

    SvaraRadera