29 mars 2011

Måndagens gäst PT

Världens bästa Jonas Holmberg,

(bodycomat & bodypumpinstruktör på SATS i Västra Hamnen i Malmö)

tog sig an mig under en timme igår, vilket var såå nice & roligt.

Vi körde genomgående med gummiband vilket var nytt för mig, tja, ganska nytt iallafall.
Han hade ett resekit med gummiband o fästen som gör att man i praktiken kan träna exakt precis varsomhelst...

...men då vet vi, eller hur?

Vad behöver man då?

En jävla diciplin att verkligen köra hemma, att pressa sig och köra sitt yttersta, vilket har att göra med vilken typ av person man är.

 Den här "hålla fast höften" övningen var ju nice, hahaha

Inget vi har i Stockholm...ännu, ska ta ett snack med Thomas

 Här visade han en variant av "hat" plankan...

Har aldrig gillat den, denna var dock med en pilatesboll mellan benen för att jobba med de små små musklerna samt att focusera på balansen.

Kroppskontroll har jag knappt någon, men va fan, jag är glad iallafall
 Genom att ligga såhär så kände jag helt plötsligt små små typ, muskler eller levande kött på insidan av låren, ni vet där det är som mest dött.

Det var roligare att göra den här varianten eftersom jag behövde koncentrera mig så enormt mycket mer än vid den andra plankan när jag hinner göra veckoscheman i huvudet, planera semester och bli uttråkad

Ni som bor i Malmö och tränar på SATS måste ju testa Jonas pass

Här är den vanliga plankan på pilatesboll...

Helt okej så länge man känner sig stark, men när man börjar skaka på armarna så måste man skärpa till sig och spänna till hela kroppen, vilket gjorde denna varianten jobbigare.
Förstå att när man började skaka i armarna så kom bilden på näthinnan av hur bollen skjuts iväg och den största faceplanten i mannaminne äger rum med en landning på tandköttet...mooaahhhh

...så DÄRFÖR skärper man sig som fan.


Jonas - you MADE min träning igår!

Otroligt roligt & mega ultra jätte TACK!

Enjoy Spain

/V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar