7 mars 2011

Sämsta tänkbara säljaren - byt jobb!

Here we go...

Måste bara kommentera vad som hände i lördags när jag jagade Tom Ford brillorna

Började gå in på Stureoptikern som till min stora glädje skyltade ett helt fönster med bilden på dessa glasögon.

Jag frågade om de möjligtvis fanns att prova...

Han tittade upp på mig och log...

-Tyvärr men du kan ju sätta upp dig på listan över ALLA som väntar på att de ska komma...

Oh, no...

Jag är en typiskt dum jävla brud som triggas av listor och limiterade varor... för då vill jag inte längre "bara" ha, utan jag går in i grottstadiet för människor och känner att det "SKA" jag ha...jaga jaga jaga.

De visste bara att det är väldigt få, troligen bara de som tagit in dom.



Jag sprang snabbt in i Sturegallerian för att checka den andra glasögonaffären som har skitbra utbud, den var knöfull av folk...

Jag scannade snabbt och tänkte att de antagligen inte heller hade fått in dem?

Går fram till Einsteins syrra - NOT!

Jag frågar entusiastiskt:

-Ursäkta mig men har du fått in de nya stora Tom Ford brillorna?

Hon lyfte den sävliga blicken, tittade på mig som jag var något katten slääääpat in och sa:

-Nä

Tystnad...

Jag tänkte att hon nog funderade på något att säga så jag sa:

-Nä?

Hon öppnade den lilla näbben igen och sa:

-Nä!

Då gick mitt huvud i spinn...

Va fan, ska hon inte fråga vad, vilka eller om hon kan hjälpa mig med något annat eller VAD FAN

SOMHELST?

NOT!

Kände lätt irritation och sa..

-Nä vaddå?

Idioten:

-Nä, vi har inte fått dem.

-Nähä, men får du dom då?

Idioten:

-Eh, nä!

-Ok, men säg det då,(tänkte jag)

Vad jag menar är att jag dundrar in, glad, entusiastisk och så "på", jag har svårt att se en mer potentiell kund än mig just då.

Ganska flex och i inspirationsnöd...

Hon skulle enligt mig frågat hur de såg ut, förklarat att de då antagligen inte för TomFord, snabbt tagit tag i mig och visat allt annat som var svart och megastort för det är inte alls omöjligt att jag visst skulle kunnat köpa några andra.

Hon gav mig tre NÄ och släppte hela mig - så kass säljare!

Jag pratar inte om att en säljare ska vara "för" på men hon MÅSTE verkligen läsa kunden och absolut inte släppa ett potentiellt sälj, nonono

BYT JOBB!!!

Det är än så länge bara Sturegallerian som tagit in dem så det kommer att bli hetsjakt för att åtminstone prova dem...

Jag SKA prova!!!

Fortsättning följer!

Happy måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar