18 februari 2011

Halleluja moment kväll!

 Vilket halleluja moment!

Ikväll är det som vanligt fredagsspel på tennisen...puh

Neeej, det är inte jobbigt att han spelar tennis mer än att det ligger på skittiden mellan 19-21 en fredagkväll.

Om jag jämför med hockeyn där vi mammor står och öser, kör ramsor, snackar så är tennisen så mycket mer lagom, tyst och snygg - jag får verkligen känna in mig där...

MEN idag så har en smart mamma tagit det helt sjukt lovely initiativet att en familj kör alla killarna dit därefter så är alla vi föräldrar hemma hos dem och dricker vin och käkar ost...

Chaufför är då redan utsedd så när barnen är klara så hämtas de, sedan så är det meningen att vi ska gå hem...hmm?

Vi har ju tidig hockeymatch lördagmorgon...

Fan, jag är lycklig..så roligt!

Alla ni som nu tycker att man inte supportar sin kid på plats kan jag berätta att han har rookieskola i eftermiddag med förälder på plats i tennishallen...det går ingen nöd på barnen.

Däremot så går det fan imig nöd på föräldrarna när man jobbar som en galning, kör, hejar, kramas, nattar, läxor och därefter sitter i en ekande tennishall på bästa sändningstid och dricker colalight o försöker att smälta in...

Underbara initiativrika tennismamma - fetaste tack för ditt lovely initiativ!

PUSS!


1 kommentar: