4 februari 2011

Primer - ja tack!

Dagens yta!

När jag var på taxfreeavd på Arlanda häromdagen och skulle köpa på mig mina lipgloss så frågade säljaren på Makeup store om det var något annat jag behövde?

-Nej tack, svarade jag instinktivt (vet i sjutton om det var instinkt, kanske mer, " jag är vuxen och BEHÖVER inte så mycket"...fett troligt- NOT!

Skit samma, oavsett så började vi snacka och jag kom på att jag skulle fråga henne varför min svarta skugga alltid sitter i ögongloben efter några timmar, what to do?

-Du måste ha en eye primer!

Åhhh, tänkte jag...ännu en kräm att lura sig på, orkar inte!

-Du vet att om du lägger primern på ögat och därefter lägger på skuggan så sitter den HELA dagen!

Undra om det är så eller om bruden bara vill sälja till en "ickes svårshoppad pälsbeklädd skånsk på vift"? tänkte jag...

-Ok, shoot, jag tar en!

-Något annat?

-Nej tack, jag har allt jag behöver


Primern läggs på hela ögonlocket

 Liten skittub med hudfärgad primer.

Vad jag förstå så fyller den ut eventuelle veck och gör något för pigmentet i ögonskuggorna, typ så...


 Ljus skugga, den lurade hon också på mig...

-Du har ju ingen highlighter på dig?

-Jag har hemma!

-Men nu hade du behövt eftersom det lyfter hela ögat..

Suck, böjde mig förvirrat ner för att kolla mig i spegeln och se om ögon helvetena behövde lyftas upp?

-OK, då tar vi den med då...(shit, måste dra sedan...påverkas för mycket av den lilla lammflickan)


Oops, ser väldigt påklädd ut här, hahaha

Men vet ni?
Min skugga satt som en smäck hela gårdagen med primern, så därför så vill jag verkligen rekommendera er att köpa en ögon primer om ni använder skuggor och inte vill att de ska svettas bort fläckigt och sprida ut sig .

Dagen tips vänner!

1. Ljus skugga överst under ögonbrynet

2. Brun skugga i hela ögongloben

3. Svart på hela ögonlocket

4. Eyeliner 

5. Mascara

Så ser min pancake ut


4 kommentarer:

  1. Bästa Eye Primern finns hos Laura Mercier!

    SvaraRadera
  2. ja det e en smart sak det där primer jag har använt det länge nu, fick en hel tub gratis på kicks o den har nog varat nåt år nu jätte dryg... så smart köp av dig vicky
    Kram Camilla L

    SvaraRadera
  3. Primer får det bli!!!!
    Love your pancake och tack för allt du delar med dig av. Din blogg blir banne mig bättre & bättre!!! Ocj om jag fick önska något....så skulle det vara
    "FLER bilder och tips från din träning!!!"

    Puss
    http://annextraallt.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Helt rätt köp och du har inte blivit lurad. Är själv en super nöjd användare av MUS eyeprimer sen jag fyllde 40 och det kom rynkor även på ögonlocken......kramis A

    SvaraRadera