22 februari 2011

Mitt barnhemsbarn...

Jag fick ge mig...

Jag fick lägga mig platt...

Det har tjatats och bönats o bett...

Snälla mamma, kan jag få raka av håret igen?

-Absolut INTE!

Förra pappa/barn resan Klas & Wiggo gjorde så hade de fått för sig att leka hårfrisör utan kommunikation med bascampen på Lidingö...

Wiggo var LYCKLIG, han såg ut som sin pappa...

Det var crazy, galet och övverraskning för mig...

Sure!

Mitt barn såg ut som en barnhemsunge...

Den fåfängda människan i mig höll på att få spel men tack o lov så går ju hissen ända upp och jag insåg såklart att håret växer ut igen...

Spelar det någon roll?

Nej...suck

Wiggo har behövt klippa sig länge och jag har inte fått tummen ur  att boka hans vanliga frisör inne i stan eftersom det är så sjukt mycket aktiviteter...
Wiggo, jag kan klippa dig istället, precis som förr...

-ALDRIG, mamma.

-Va? Varför?

-Jag vill gå till Jazmine och få tvättat håret och gå på salong, punkt.

-Ok, du FÅR 100:- om jag klipper dig.

Funderade...pengar väger ju ganska tungt...hm

Nej, jag vill raka mig men det kommer pappa och jag att göra på vår resa...

-Tror inte det, va?

Klas: 
-Växer håret ut igen eller? Spelar det någon roll?

-Ok, då rakar du och jag det NU...



 Varenda gång jag tittar på honom så rycker jag till och skrattar...

Mitt barn...

...han är sååååå lycklig att ni inte kan förstå.

Jag skulle dessutom skitit i att rakar det, de skulle fått göra det på resan, egentligen alltså.


Ibland är jag faktiskt snabbare än snabb och då jävlar går det undan...puh

2 kommentarer:

  1. Men VAD händer med Bosse på Banken nu????

    SvaraRadera
  2. Exakt, det tänkte han INTE på...
    Nu blir det "fattigriddare" istället eller nå`t?

    SvaraRadera