23 februari 2011

Willys Lidingö - smyg göder...

Nu är det som så att det är ju jag som så fint brukar stå på Willys kl 08.00 lördag morgon tillsammans med pensionärerna.

Vet ni känslan att stå utanför och hålla på att frysa ihjäl medan där står ett 8-tal tokstinna pensionärer som bara SKA in med sitt vagnhelvete först genom dörröppningen...

De står sidan om varandra och drar sin vagn fram o tillbaka precis som  hormonstinna alfahanar som har en kolikunge i kärran...

Själv så har jag inte valt min sits...no no

Ishallen ligger sidan om och matcherna börjar kl 09.00,  min tränarman o son ska ju vara där före alla andra och därmed så får tanten packas in och dumpas på Willys i väntan på match...

Shit vad jag iakttar, riktigt roligt...

Jag kollar vilka undgomar som per automatik hälsar, vilka som tittar upp, vem som kommunicerar, hur de löser min frågor på mogna avocadosar eller om de kan dela vitkålen...skitroligt, för svaren och delningen av en vitkål kan sammankalla halva Willys, hahaha

Ja, jag är lika dryg som pensionärerna men med en betydlig skillnad och det är att jag faktiskt är GLAD när jag pratar med min omgivning.

Då gjorde jag följande iakttagelse när jag gick och scannade köttdisken och allt runt omkring...

Fy fan...vet ni vad de gör?


 Mitt ibland kassler och blodpudding så har de tryckt in chokladpuddingar och andra efterrätter, allvarligt?


Antingen så är det bara någon person som hissen inte går hela vägen upp på...

Eller så är det bara en skitdålig nödlösning...

Det kan OMÖJLIGT vara meningen att man ska hitta och råka plocka på sig chokladpudding och annan tysk grädddessert?

Vet ni att jag precis nu medan jag sitter och skriver ser hur jävla dåligt detta inlägg är!

Jag ser att det faktiskt är helt meningslöst men att jag dock bemödat mig med att ta bilder på skiten...

Ja, det är sååå mina lördagsmorgnar ser ut...

Jag drar omkring inne på Willys och iakttar helt jävla oväsentliga saker som att de har lagt desserter bland kasslern...uhhhh, suck på mig!

Ok, det var bara det...så nu vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar