24 februari 2011

Släpp...

Så galet underbart släpp på bilden...

Jag skulle kunna gå loss likadant...

Så underbart befriande...

Ja, jo visst, inte måste man kladda ner sig så...eller?

Kreativt befriande iallafall...


En helt annan sak är att när jag nu sitter och skriver detta inlägg så sitter det två enormt överviktiga kvinnor, mor o dotter...inte tjocka utan våldsamt överviktiga och käkar 50 cm från mitt bord.

Tro mig, de STÖNAR högt när de svullar i sig precis HELA  jävla frukostbuffen...

De får äta exakt vad de vill men jag kan inte äta en bit av min egen mat..

De äter bacon, ägg, pannkakor m grädde, vetebröd, croissanter, leverpastej med fingret, sylt och ostar, vindruvor o korvar, mer bacon och lite philadelphia med fingrarna mer äggröra mer camenbert lite lax - jag KRÄKER

Ni vet när någon tuggar med halvöppen mun, smulor runt halva fejan, andas o blåser ut med näsan för annars så kvävs de...

Slickar på sina fingrar och vallfärdar till fram o tillbaka  till buffen...

Örk...tack för kaffet, säger jag!

6 kommentarer:

  1. Trots att jag delvis kan förstå din känsla så vill jag ändå säga: Det reses inga statyer över kritiker. Var och en har sina anledningar. Varför - Därför.

    Ha en bra dag.

    Cecilia

    SvaraRadera
  2. Cecilia, jag håller med dig...
    Inga statyer...
    ...men det var min reflektion och min totala distrahering.

    SvaraRadera
  3. Tycker att det är sorgligt att läsa hur ytligt du ser på människor i din närhet. Du hänger ut både människor som inte luktar el klär sig rätt, har fel frisyr el fel mode, el t.o.m fel hus o inredning.

    Jag gillar OLIKA! <3

    SvaraRadera
  4. Matmissbruk är en sjukdom liksom vilket missbruk som helst och ofta ärver man det...sorgligt men sant.Socilat och eller så sitter det i beroende centret i hjärnan Läs gärna Bitten Jonssons bok "sockerberoende"

    SvaraRadera
  5. Jag visste att det här skulle röra om, att det är enormt känsligt och nästan tabu...

    Folk får ha vilken frisyr de vill, vilket hem de vill osv...
    Idag GILLADE vi olika, jag gillade INTE detta...
    ...och det skrev jag.

    SvaraRadera
  6. nä sjukdomar tycker vi inte om...

    //Nurse

    SvaraRadera